larssonm.blogg.se

Motvind & motgång

Kategori: Allmänt

Hjälp säger jag bara! Imorse började jag med att gå ut till min bil, som gick ut i strejk.. Panikade lite men fick skjutsa Felix till jobbet och låna hans bil, så jag kom en kvart sent. Efter jobbet skulle jag hämta Felix eftersom att jag hade hans bil, knixade mig genom snötäckta staden till hans jobb och insåg att jag åkt dit en halvtimme för tidigt. Lyssnade på radion en sväng. Lyckades självklart ladda ur bilbatteriet. Blev tvungen att ringa mamma och hon kom med startkablar som vi kopplade på medan det snöade snett på oss. Trött man blir!
Inte jättesugen på stall heller i det här vädret men pappa skjutsar iallafall, jag har haft nog med biltrubbel idag kände vi. Så sällskap får jag!
 

Inte så att jag direkt ogillar snö och vinter. Jag uppskattar singlande julsnö och fina landskap. Som denna bild! Helt underbar va? En gammal kär vän i fint vinterland, det gillar jag! Däremot så direkt hatar jag att frysa, som jag dock verkar vara världsmästare i trots att jag klär mig som en michelingubbe..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: