larssonm.blogg.se

Hästaffär Örebro?

Kategori: Allmänt

Bara jag som inte tycker att vi har några tiopoäng-hästaffärer här i Örebro? Jag är absolut inget hööks-fan måste jag erkänna! Dels för att en hel del saker vi köpt därifrån gått sönder och för att halva personalstyrkan är trevlig medan andra halvan verkar ha sålt smöret och tappat pengarna varenda gång jag kliver innanför deras dörrar (vilket inte händer så ofta längre)
granngården handlar jag allt foder, där är de alltid väldigt trevliga men deras hästavdelning är ganska så tråkig och man blir inte särskilt köpsugen.
Stallstugan med supertrevliga Marie funkar, dock så har jag aldrig riktigt kunna lägga hennes öppettider på minnet. Så det blir lite begränsat.
Där jag hänger mest (kanske därför jag köper så lite) är Till Häst där är de hjälpsamma.  Lite dyrare men när det gäller vissa grejer så är det faktiskt värt att lägga ner de extra pengarna på kvaliteten man får! Men sedan så är det lite orealistiskt för mig att köpa vårjackor för 3000:- och så vidare..
 
Kanske finns en plats för en till hästaffär här? Vad tror ni? Eller köper alla allt på internet nu för tiden? Jag handlar ingenting online, mest för att jag verkligen vill SE hur det ser ut på. För när jag ser saker i kataloger så är det aldrig samma när man får plagget i verkligheten. Sedan kan jag väl erkänna att jag även är lite rädd för att bli fast och köpa sjukt mycket grejer på internet så fortsätter nog att hålla mig borta från det :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: