larssonm.blogg.se

Cirkus herminge &middag

Kategori: Allmänt

 
 
Jag trodde ju på hyfsat lugn dag idag, vad fel man kan ha.. Först åkte jag till stallet och mockade lite, sedan hämtade jag upp lilla Alva och hon gjorde iordning Felix. Sedan skulle vi hoppa lite bana och det gick strålande bra! Alva har verkligen utvecklats otroligt mycket på nolltid och Felix trivs verkligen med henne. Typiskt nog så hoppade han en sockerbit och bommen fastnade mellan frambenen, så han ramlade halvt omkull och stackars Alva i backen.. Skittråkigt och jag tror typ alltid att hon minst ska dö! Rejält mörbultad och efter röntgad handled så överlevde mitt lilla superbarn i varje fall! Doktorn tyckte att hon skulle satsa på dressyr istället men hon är tuff!
 
Sedan brottningsmatch med Bubblan i spolspiltan.. Hon har insett att det där med att skölja munnen inte är någon höjdare.. Jag liksom måste hålla upp armen sedan skakar hon på huvudet och så rinner allt vatten längs med armen och ner ändå till magen! Haha! Men ska inte klaga, hon skakar mest lite på huvudet som sagt och det är väl helt okej med tanke på att hon bara är en halvtam fyraåring :-) Hoppar in i bilen, åkter 10meter och ser nåt i busken. Där ville tydligen ponnyfelix vara, fick traska in med honom då.. sedan lyckades jag komma hem åtminstone..
 
Efter allt detta så lyckades jag och Felix ta oss till middag på Efesos, vilket var väldigt trevligt! Maten kändes dock lite platt, liksom inte otäck på något vis men inte heller sådär super som den oftast är när man kommer ut. Hur som så känner jag mig nöjd, sällskapet gick inte att klaga på åtminstone!
 
Antar att alla sett kalla fakta om parken zoo? Osmakligt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: