larssonm.blogg.se

Aprilskämtshästar

Kategori: Allmänt

Desse med sin gulliga hejarklack som han lyckligt tog emot kramar av efter sin prestation ;-) diva-varning!!
 
Fick som önskat solig dag och humöret strålade ikapp med den :-) Dina var jättefin på träningen, jag stod över de sista höjningarna då hon trots allt gått en del och tävlade igår men fick lite nya tips och inspiration av duktiga Niklas Jonsson på träningen, det tackar jag för! Även om jag trivs med mina nuvarande tränare så ser jag det bara som positivt att någon med annat perspektiv får säga sitt ibland. 
Efter träningen åkte vi och bytte häst direkt, kom även tillbaka exakt i lagom tid till Desses p&j. Han hoppade felfritt på smått enorma 65cm och gjorde det med bravur med tanke på nuvarande form. Jätteroligt! Tanken var ju att se hur han reagerade och göra en kul grej för honom, känns väldigt lyckat och som att han fick en bra erfarenhet! Tillbaka i stallet longerade jag Bubblan som var otroligt fin, från obalanserad till typ stjärna. Hon har jättefin trav, alltså konstigt bra med tanke på att hon precis blivit en icke-undernärd häst.. Galopp är lite svårare tycker hon dock. Vet inte om hästarna aprillade mig eller om de tänker fortsätta vara såhär trevliga och glada :-)
Under kvällen efter stall från 9-5 så lyckades jag bli bjuden på mat och jordgubbar med glass.. Det ni! Har även lämnat in min bil och spelat biljard med fina vänner jag inte träffat på länge. Nu är jag trött men tänker på sånt som borde bli gjort.. Ser nog över det imorgon och ordnar på onsdag då jag är ledig. Sov gott!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: