larssonm.blogg.se

Boendebekymmer

Kategori: Allmänt

Antar att jag är den enda 21-åringen som trivs riktigt bra hemma.. Dock så inser jag att jag inte kan bo hemma föralltid, framförallt eftersom att jag inte har (tar mig) tid till att städa och hjälpa till. Har dock en hel del argument emot, liksom för. Felix är sugen på lägenhet i stan. Visst finns det en tjusning i det. Jag har väldigt svårt att förstå vad bara? Haha, tråkig som få men tvivlar på behållningen av att bo centralt. Eknomi är en annan del, att bo mitt i smeten innebär inte bara att det kostar att ha och åka bil - utan även att man får lägga ner en smärre förmögenhet på att parkera den? Känns ju så onödigt dumt det bara kan bli? Dessutom kostar ju som bekant lägenheter en del och om jag dessutom ska föda hela min flock hästar som lever på tusenlappar lär jag få jobba en himla massa. Hur ska jag då hinna ta hand om min flock då? Flytta till en gård? Det passar bra att ha hästar på, de är dock både fridlysta och hutlöst dyra om de inte är ruttna in ända in i grunden.. På detta så vet varken jag eller Felix vad vi vill bli när vi blir stora.. Om jag vill bli ridfröken eller hollywoodfru om han ska plugga till polis eller resa ett år eller två. Ekvationen är helt enkelt relativt svår att få ihop. Även om vi skulle ha råd med att flytta till ganska många ställen så är det så mycket som ska stämma - eller som jag vill ska stämma. För hur som, så anpassar man sig ju ofta efter läget. Jag har nog helt enkelt bara för höga krav och är allmänt förvirrad.. Hoppas på att få klarhet i detta i framtiden! Men om någon har en fantastiskt vacker gård som är nästan gratis och ligger ett par kilometer från järntorget och har ett slottsstall får ni gärna höra av er. Då är nämligen problemet totalt löst :-)

Kommentarer

  • Alva säger:

    Vi har en husvagn 100 meter från stallet om du vill bo där? ;-))

    Svar: Haha! verkar mest praktiskt så va Alvis? ;-) <3
    Moa Larsson

    2013-04-22 | 17:59:13
  • Alva säger:

    Hihi joda! <333 :9

    2013-04-23 | 15:01:40

Kommentera inlägget här: