larssonm.blogg.se

Frusen i fint väder

Kategori: Allmänt

Nyss käkat, korv och makaroner blir det lätt när man käkar ensam! Var i stallet under förmiddagen, gjorde iordning allt och red ut Desse för att sedan ta Trubbel på tur på banan. Hon skötte sig superfint, är anmärkningsvärt lättstyrd nu, välbalanserad och har trevlig trav att rida i. Eftersom att vi kom så bra överens så bestämde jag mig även för att lastträna henne lite, det gick bra - halva hästen inne måste väl ändå räknas som godkänt.
Nu känner jag mig dock alldeles trött, frusen och febrig. Vet inte om det är att jag haft fullt upp och sedan slappnat av nu och känner hur trött jag är eller om det är sjukdom.. Hoppas verkligen inte, nog för att jag vart lite snorig men jag vill inte bli sådär dålig som mamma och pappa vart. Har lite saker jag borde göra, framförallt förberedelser så jag kan betala in till hästskötarexamen, som stressar mig men antar att det kan vänta lite.. Vilar nog en stund med hundarna i soffan nu :-) Synd på det fina vädret dock..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: