larssonm.blogg.se

Håller tummarna och ligger i med plugget!

Kategori: Allmänt

Chansade lite och skickade iväg ett mail om hästskötarexamen till Kvinnersta och fick nu besked i ett väldigt trevligt mail (gilla trevliga glada människor!) att jag eventuellt kan avlägga mitt prov där. Känns helt grymt, lite spark i röven dock. Känner att jag har hyfsad koll på teorin även om jag kan befästa vissa delar ytterligare. Behöver dock fixa min tappskokompetens samt framförallt öva longering. Ingen kommer nog någonsin ha vart så nervös som jag - dels för att jag är nördig och borde kunna allt men också för att jag så gärna vill klara det. Ska lägga ner all tid jag bara kan på att plugga, är någon duktig på hundra procent korrekt longering kan ju denna gärna få kontakta mig! ;-)
 
Hoppningen gick bra ikväll förresten, även om Desse är trött och för tillfället mest vinglar runt i ridhuset så har han i vart fall gjort stora framsteg från där vi började. Dessutom känns han roligt nog aningen gladare också, vilket känns väldigt bra. Hoppas att det fortsätter att utveckla sig framåt med honom på alla plan som det gjort idag. Nu är det dags för att sova, hoppas på fina drömmar och att jag vaknar pigg och utan slem överallt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: