larssonm.blogg.se

Jantelagen!

Kategori: Allmänt

Snart ska jag köpa glass och käka i solen med bra sällskap innan jag ska träna ikväll. Grym uppladdning!
Har företagat på som bara den här under dagen, fattar inte att jag lyckas sitta inne varje eftermiddag med sol men ändå. Hur som helst har jag tvivlat på mig själv minst tio gånger under tiden jag skrivit och tänkt. Jag menar, vem kan vilja anlita lilla mig till att tämja sina hästar eller lära upp deras små barn till duktiga ryttare? Vad har jag som ingen annan har och varför skulle någon välja mig framför någon annan? Sedan tänker jag på att jag ändå ska har som mål att utbilda mig till C-tränare men egentligen gör väl inte det någon världsstor skillnad? Jag blir fortfarande inte lika grym som Elin Jansson på en kvart eller ens i närheten av det. Får ni också sådana tankar ibland? Lite mindervärdkomplex liksom?
 
För någonstans inom mig så vet jag ju att jag är rätt duktig på hästar. Och att jag älskar att träna andra som vill bli bättre på att rida. Att jag engagerar mig i alla och varje litet steg i deras utveckling, bara de visar intresse att lära sig. Det är det ultimata jobbet för mig helt enkelt, jag har bara lite svårt att ta steget och marknadsföra mig själv utan att känna att jag lurar någon stackars människa! Även om jag fått helt underbar kritik från mina tidigare elever och föräldrar vill jag dock vara proffs redan från början så varenda unge helt säkert får grymma förutsättningar att minst bli en Rolf-Göran eller Malin.
Samma sak med bloggande, ibland kan jag nästan skämmas om någon ens nämner det. Oftast tror jag att den endast är till för mitt guldfisksminne. Men när någon tar upp det blir det lite verkligen och lite otäckt att någon trots allt läser igenom mina knackiga tankar och funderingar i mitt lilla lagom liv. Jag menar, tänk om någon skulle tycka att jag är hemskt löjlig eller helknäpp eller vad vet jag, allmänt tråkig.. Inte för jag vet vad det skulle spela för roll i längden heller men det ligger nog lite i min natur att jag vill vara framgångsrik och eftertraktad i alla kategorier.. Så håll i er, ni 20st varje dag eller vad det är som är duktiga läsare, jag tänker fortsätta med mitt tråkiga tjötande tills era ögon ploppar ut. Lura gärna någon annan att läsa också, så kanske jag lägger ner det här tidigare om tillräckligt många kommenterar det ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: