larssonm.blogg.se

knack knack

Kategori: Allmänt

Imorse var jag iväg en sväng på morgonen och sedan fixade jag stallet. Känns så galet lyxigt att bara åka ut och rida sedan efter jobbet! Idag red jag Dina, hon är riktigt på tårna just nu kan man säga. Hon skulle minst vilja kuta ett par mil innan hon skulle känna sig nöjd, känner mig tråkig som måste begränsa henne nu så hon blir fräsch igen. Hon är dock fin nu men väljer att ta det lugnt med henne ett tag till. Mamma har också beställt djävulsklo som hon ska få börja äta imorgon och ett tag framöver bara för att hjälpa kroppen lite extra om någonting skulle vara kvar trots att hon vilat. Känns som en bra lösning, eftersom att hon inte är halt så någon tränare eller vi kunnat se utan bara vart lite knackig och tagit kortare steg än normalt när jag checkat henne på volt. Om det blir någonting värre kommer jag självklart att kontakta en veterinär men just nu är vi steget före det vilket gör allting lite diffust och svårbedömt. Hade dock hellre vart så pass mycket steget före att hon håller sig hundra procent fräsch hela tiden men den kunskapen är det bara att ödmjukt erkänna att jag inte har - och inte heller kommer att få då man inte kan förutse allt. Men självklart strävar jag efter att hela tiden bli bättre och just nu hellre arbeta med friskvård snarare än sjukvård.
Desse gick på banan idag, skulle egentligen ridit ut men sedan blev jag motiverad och bestämde mig för att jogga honom på ridbanan - slutade med att jag trimmade på som tusan ;-). Älskar dock den känslan, när man bara släpper allt och är här och nu hela tiden. Det blir så mycket bättre ridning då. Idag hade jag mina absolut längsta sporrar, undrade hur det skulle fungera men det gick riktigt bra! Inte för att han inte går fram utan för att han mest har lite svårt att flytta sig men nu gjorde han både skänkelvikning och flyttningar i galopp. Galoppen är verkligen hans starkaste sida, han har så lätt för att korta och länga sig.
Bubblis fick bara bli lite longerad idag, hon är nöjd ändå fina hästen.
 
Nu är jag trött och nöjd, framförallt efter att ha blivit helt uppslukad där ett tag. Känns grymt :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: