larssonm.blogg.se

Lite för lagomt liv..

Kategori: Allmänt

Tvingade Felix att väcka mig imorse,går rätt lätt, eller med mindre dödlighet än vanligt, när vädret är fint trots att jag sover som en sten. Har suttit och tävlingsplanerat lite för framtiden. Är riktigt sugen på att komma ut nu, hade egentligen anmält mig till Kumla med både Desse och Dina men strök dem sedan. Dina för att hon inte kändes helt okej och Desert för att han helt enkelt inte är i fas att kunna gå in och hoppa en en meters bana, felfritt. Försöka skulle han säkert göra men känner att jag helst även vill framförallt överleva men även ge honom en bättre förutsättningar och en bättre erfarenhet. Åker nog upp och kollar i Kumla i helgen om det är fint väder men jag kommer antagligen bli helt galen av att se på men inte vara med.. Blir alltid vrålsugen på att tävla då!
 
Lade in lite tävlingar till Bubblan också, insåg att jag var lite väl optimistisk när jag la in en vecka 22, med tanke på att hon nyss lärt sig galoppera ett par varv och aldrig hoppat ett hinder med pilot på så är det rätt tufft att tävla fyra veckor senare.. Säger väl dock lite om hur okomplicerad jag tycker att hon är. Har nu planerat in en v 25 eventuellt men då ska verkligen allt gå som på räls. Vi får väl helt enkelt se hur det blir, jag kommer ju att jobba heltid och vissa veckor lite till hela sommaren, plus att jag ska tävla tre hästar - som inte riktigt kan åka på samma tävlingar då de kommer gå så pass olika klasser.. Kommer helt enkelt att gå i ett i sommar men jag klagar inte. Helt klart trevligt att jobba på en trevlig arbetsplats, rida grymma hästar på kvällarna och tävla i princip varje helg hela sommaren! Just nu är allting lite tråkigare, som denna vecka så jobbar jag bara en dag, Dina tar det lite lugnt, Bubblan rids inte varje dag och jag har ingen tävling planerad förrän till nästa helg.. Väntar helt enkelt bara på att allting ska börja, sedan skulle jag ju kunna städa i stallet så att det blir enklare att hitta alla grejer sen när jag har fullt upp, smörja saker, fixa iordning lite på mitt rum eller andra sådanadär rätt tråkiga saker. Sådana som jag oftast får motivation till när jag gör alldeles för mycket och är helt hyper på min egen trötthet.. Så de kommer väl senare antar jag..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: