larssonm.blogg.se

Nonchalant möte igen,

Kategori: Allmänt

Försökte skriva exakt detta från min mobil, gissa hur det gick ;-)
För ett par dagar sedan då jag skrev om människor som inte riktigt tänker på sina medmänniskor utan bara gör allt för att vinna ett par sekunder så tänkte jag på bilförare. Blev lite brutalt omkörd då nämligen med bil och släp. Idag så blev jag och Dina omkörda av en förare av samma kaliber.. Vad ska man säga? Tur att Dina är typ den smartaste som gått med ett par hovar på planeten. Desse fick vila efter sin träning igår, bara ha det trevligt i hagen med sina tjejer :-) Longerade fina Bubblan , hon är visserligen lite busig och vill helst inte vara på den övre delen av ridbanan utan nere vid kompisarna.. Så hon vänder lite ibland, gäller att vara snabbast då! Dock så skrittar och travar hon väldigt fint åt båda hållen, som hon i och för sig gjort hela tiden men nu galopperar hon även. Det hände verkligen inte när jag fick henne, jag undrade om hennes pass var en bluff och hon egentligen var travhäst men antagligen har hon bara vart för svag för att fixa det mer än några steg åt gången tidigare. Så nu blir galoppen bara bättre och bättre, även om den inte är sådär naturligt bra som skritten och traven tror jag ändå att den kommer att bli helt okej bra. Så otroligt roligt med framsteg, de blir också så mycket större på de yngre hästarna - svårare att se de där många små detaljerna typ på Dina som inte blir så stor skillnad på direkten innan de adderas ihop och man får till flera delar och då inser varje detaljs betydelse.
Hela grejen med Trubbel är ganska så lustig, från att jag knappt ville ta på henne tills nu när jag knappt vill släppa henne.. Detta för att vi inte trodde hon skulle överleva, lite självbevarelsedrift att inte engagera sig och bli besviken. Nu gör hon det man ber henne om och lite till även om hon är en självklar drottning ur sitt eget perspektiv. Jag erkänner, jag älskar den här hästen även om det är tufft ibland. Antagligen för att hon på många sätt liknar Allis, typ docksöt och självsäker är drag de båda har. Jag hoppas på att få rida henne tills hon är tillräckligt fin och helt frisk och därefter kanske kan komma till en duktig ryttare. Kan verkligen tänka mig att om man får henne på sin sida så är hon en vinnare, kanske inte för 150-klasser men någonstans därunder :-) Tur att jag har en knäpp och envis mamma som köper hästkrakar, som egentligen är riktigt underbara - bara det att ingen gett dem chansen att visa det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: