larssonm.blogg.se

störtdykning ner i sängen!

Kategori: Allmänt

Hoppas min dåliga uppdatering ursäktas, har roligt och jobbigt nog gått i ett det mesta sedan vi hördes sist :-)
Igår hoppade jag två 120-klasser med Dina, en A:0 och en i lag. Dina hoppade fint och högt och var strålande bra i första, jag tappade självklart fokus och tänkte på hur bra det gick och tog självklart med mig ett plank till marken i slutet. I andra klassen lyckades jag med bedriften att rida rakt igenom en trippelbarr, som förövrigt i vanliga fall är mitt favorithinder, och sedan rida så halvtaskigt att hästen inte ville fortsätta riskera sitt liv med en vårdslös i ridhus så hon släppte av mig framför sista hindret.. Smakade surt och bittert att hon inte kunde göra det 5m senare men än värre att jag bara inte kan rida bra istället. Inte lätt det där med att rida -bra- men drar inga större slutsatser av detta då hon hoppade helt sjukt bra och sedan i princip alltid hoppar allt och felfritt - även när jag rider mindre begåvat. Fixade stallet och longerade Desse, käkade och fick finbesök innan läggdags.
 
Idag så har jag jobbat och var inte i stallet förrän sent eftersom att jag min dummis tog mig tiden att ha lite trevligt med min goa stallägarinna också. Red Desse, de andra fick vila och jag mockade sådär halvbra som jag hatar och gjorde i allmänhet allt i samma anda.. Och ändå var jag hemma efter tio. Imorgon är dock en ny dag. Då ska underbara Bubblan till tandläkaren, hoppas vargtänderna ryker. Kan dock bara fixas om infektionsstatusen är okej. Så håll en tumme om ni har nån över ;-) Nu ska jag sova, vi åker rätt tidigt och jag tänkte även vara effektiv i stallet efteråt.
 
 
Hade inte ramlat av på ett par år, nu har jag ramlat två gånger på kort tid.. Denna gång höll jag mig dock på fötter och klarade mig med ett litet blåmärke på smalbenet. Inte någon krigsskada som sist alltså! Saknar också min käraste på bilden också, han har för tillfället bytt ut mig mot en annan tjej. Hon kostade tydligen alldeles för många tusen på elektronikaffären och har betydligt bättre minne och grafik i jämförelse med mig.. Hoppas att han kommer på bättre tankar snart men tur att jag har fått hans gamla dator tills dess. God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: