larssonm.blogg.se

stressad hästägare :-)

Kategori: Allmänt

 
Bilder på fina Felix från i lördags, han hoppar alltid allt och är otroligt rädd om sig. Med rätt ryttare är jag övertygad om att han enkelt skulle hoppa de högsta B-ponnyklasserna. Känns lite bättre att hänga på såhär bara, som hästägare. Om jag någon gång skulle sluta rida skulle jag absolut kunna tänka mig en glamourös vardag som hästägare och se på och dricka champagne till mina hästar i Falsterbo, typ :-). Eller sponsra superduktiga unga som Julia till exempel, får bli så när jag blir miljonärska. Julia kommer dock att ta sig så långt hon vill, hon allt det där som krävs. Bra attityd, ryttarkänsla och är framförallt alltid otroligt glad och trevlig.
 
Igår blev sådär halvproduktivt som tänkt, jag blir bara helt jättestressad när jag ser allt som jag skulle kunna göra. Fick mockningshjälp så jag red bara Bubblan, som galopperade lite. Duktigt! Och promenerade lite med Dina. Sedan köpte Felix mat till oss och vi kollade på film hela eftermiddagen/kvälen. Fick lite panik, då vädret var helt underbart och vi satt inne.. Blir liksom arg på mig själv när jag är orkeslös och seg, hjärnan villl uträtta stordåd medan kroppen sackar efter. Känner mig lat och allt möjligt då. Idag känns det som om det kommer bli lite samma lika, är sådär på halvfart fortftarande. Ska göra lite mindre än jag orkar idag så kanske jag är pigg som en mört imorgon! Igår såg vi förresten Lejonkungen som det kändes som om vi sett klart på fem minuter, den är såå bra. Sedan såg vi Searching for sugarman som också var bra och avslutade med Maria Wern på TV som var sådär dålig som de alltid är. Konstigt Werns polisgäng alltid lyckas göra samma fel men ändå inte får sparken, för det finns ju en hel drös filmer om dem.. Ska slut recensera nu och få sådär hemskt halvmycket gjort.. ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: