larssonm.blogg.se

Yiha, höll mig på röven!

Kategori: Allmänt

Som rubriken lyder så lyckades jag idag! Okej, inte med att vara halvproduktiv utan att åka hem nöjd på alla plan från stallet. Tack världens bästa mamma för mockningen, blir tufft imorgon för efter såhär mycket hjälp jag nog nästan glömt hur man gör? Hur som så red jag först Bubblan i skritt, trav och lite galopp. Med tanke på att hon är ungefär lika vinglig som en fyraåring som precis tagit bort stödhjulen är ju det i sig bara en bedrift. Att hon dessutom var riktigt trevlig att rida och nu efter väldigt få gånger börjat komma på den där galoppskänkeln gör mig glad. Mamma har förstått hennes storhet nu också, typ :-).
Red Desse sedan som bjöd på lite bus typ exakt när jag skulle konstatera för mamma att han ändå är väldigt fin. Höll mig kvar i sadeln dock! Även Dina var överlycklig över att bli riden igen efter ett par dagars vila och promenader. Så småttingarna fick gå hårt idag medan Dina glider på gamla meriter, känns skönt att kunna rida igenom dem och vara nöjd trots att jag hostar och nyser dem i manen.. Tur att de inte är så snorkänsliga ;-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: