larssonm.blogg.se

Fredagsmyys

Kategori: Allmänt

Nu har jag bockat av en grej på listan i vart fall, nämligen kollat upp min syn. Den var förstås som alltid lite knackigare än förra året. Undra om jag kommer bli blind snart? Måste dit igen också eftersom jag behöver några specialnya linser och blablabla, inte blir man klar med nåt här i livet! Klockan tolv ska jag in och jobba, ska försöka äta innan det och ringa min hovslagare. Mina hästars hovar skulle nämligen behöva sig en omgång! Sedan blir det stallet innan fredagsmyyset!
 
Saker jag har kvar att göra då? Eftersom att jag fått tji för att jag klagar kan jag berätta,
*Boka tid till Bubblan hos tandis och se till så att pappa kan vara med - efter nästa sön så snart det går
*Boka tid till Dina på Husaby och lura med mig någon - efter nästa sön så snart det går
* Ringa min företagskontakt så att jag någon gång i världshistorien kan företaga - när tid finns
* Välja och beställa spån - före nästa sön
* Kolla stalltak med isolering/ventilation & lägga igen det om det går - före oktober
* Kolla om vi ska ha några hästar och om vi ska ändra uteboxarna - beroende på hur det blir
* Bestämma med mamma och pappa om utbyggnad/tillbyggnad till vårt "hus" och sedan iordningsställa allt så snart som möjligt - helst innan det blir kärle
* Sortera ut saker/ framförallt kläder och packa till flytt - före 20 sept
* Fixa möbler till mig och F
* Flytta hästar hem - på nästa söndag
* Flytta hästarnas saker från Herminge till stallet - före nästa söndag
 
Och då tänker ni att nu när jag jobbar mindre har jag all tid i världen men eftersom att jag är så hästnördig har jag ju valt att vara på Loviseholm. Vilket är skitkul men jag inser att jag vill gärna hjälpa till så mycket jag kan men det håller inte i all evighet, så nästa söndag flyttar jag hem dem och börjar ta tag i listan..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: