larssonm.blogg.se

Lholm

Kategori: Allmänt

Här sitter jag vid mitt köksbord och äter frukost, det har jag för övrigt gjort i en och en halv timme nu.. Går sådär! Har kollat lite på vad man kan syssla med till hösten och så vidare, inget spännande med andra ord. Mer spännande är det faktum att jag flyttade mina fina hästar till härliga Loviseholm i måndags. Bubblan tog dock ett par timmar på sig att bli lastad, så länge att jag till slut fick ringa ut mamma och pappa.. Då gick det bättre, tur att jag har ett par snälla föräldrar! Dina var enklare att övertyga. Igår morse hade dock Bubblan brytit sig ut ur sin nya box och käkat upp ett par kilo havre. Kul gjort av henne, särskilt som att hon inte äter havre i vanliga fall - för hon blir alldeles för vild.. Galet! Fick longera och vara ute lite extra plus inte få något kraftfoder igår och som tur var så verkade hon må prima. Hoppade Dina också, hon var kanonfin sedan red jag lite mindre bra men vad ska man förvänta sig? Har haft mindre bra träningsmöjligheter, vart sjukt omotiverad och haft en häst som inte heller vart särskilt sugen av olika anledningar. Fick bra råd från Elin också, nu känns Kumlatävlingen åtminstone lite mer hanterbar. Väldigt skönt faktiskt.
Efter detta och lite hästbadande så följde jag med när ett gäng hästar skulle iväg till Champion of the youngsters. Jättekul, Grevagården är verkligen en härlig anläggning och vilka fina hästar det finns, jösses! Idag ska jag iväg till Loviseholm igen, känner mig grymt motiverad till att rida mina egna och få umgås med de andra superstjärnorna som bor där :-)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: