larssonm.blogg.se

Det är SKILLNAD på folk och folk!

Kategori: Allmänt

 På vägen till Stockholm hamnade jag vid fyra "gemensamma" platser på tåget. Jag hade tänkt typ sova och sitta vid datorn men jag hade betydligt roligare än så!! Hamnade brevid mormor, mor och barn. Så himla gulliga, fick en teckning, såg en tand ryckas ut och hade det allmänt jättetrevligt. De var roliga, trevliga och lagom högljudda, skräpiga osv.
Hoppade av tåget i Stockholm, blev en himla massa väntande. Hoppade på tåget, fattade först inte riktigt vart min plats var - sedan såg jag att de fanns fyra platser i ett glasrum. Häftigt, där skulle jag sitta. Kommer in, där sitter det en barnfamilj och slafsar i sig hamburgare. De var ketchup över hela bordet, till och med på fönstret.. Blev lite trött, då de var fyra personer som satt där. Men antod som den riktiga svensk jag är att de ändå skulle ha vett att förstå att jag kom dit för att sitta på min plats. Såklart förstår jag att en barnfamilj vill sitta ihop, inget snack om saken men när jag suttit på en personalstol i tio minuter och tåget börjat rulla så blev jag mest bara trött. Familjen sket fullständigt i mig. Jävligt irriterande. Konduktören kom, berättade att jag inte satt på en riktig plats. Sade till familjen att de hade tagit min plats - pappan blir skitarg och säger att alla fattar väl att de vill sitta ihop och härjar. Fick till sist en plats i en annan del av tåget, utan bord dock. Värt att betala för grejer när de som härjar som fan bara roffar åt sig dem. Vuxna människor. Kommer säkert gå skitbra för deras barn. Sedan ville jag väl inte ha ketchup över hela mig och Felix dator men på riktig - hur svårt hade det vart för dem att kläcka ur sig hurvida det var okej att de hade min plats för de ville sitta ihop? Och berätta vilken annan plats de hade. Det är uppenbart skillnad på folk och folk. Skulle byta mot de första jag satt tillsammans med alla dagar i veckan. Hoppas karma funkar på dessa människor...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: