larssonm.blogg.se

vilsen tjej vurpar

Kategori: Allmänt

Hej! Hoppas allt är fint, jag själv är något mörbultad men rätt glad ändå! Jobbade idag, börjar bli lite trött efter alla jobbdagar.. Tur att vi har så roligt, känns helt klart värt att gå dit var dag. Åkte till stallet efteråt, fixade iordning och skulle rida Dina. Tänkte ta en liten jogg ute bara, lite mysigt sådär, Mötte Alice på vägen som frågade om det gick bra, "visst än så länge så" svarade jag. Funderade sedan på varför jag sa än så länge sedan? Med Bubblan kanske det hade vart befogat men vad kan hända med Dina? Typ dödligt snäll. Tar ett par minuter sedan snubblar hon till lite, sånt som händer. Men sedan snubblar hon med andra benet också, slår skallen i backen och ramlar framåtstupa och jag flyger med ner i marken. Trasslar sedan in oss lite i varandra, blev lite rispad av en hov över magen men tur att hästar är så sjukt kloka även när det blir lite lätt katastrof att de minst av allt i hela världen vill trampa på en människa! Jag kände mig helt bra och lugn, lite snopet bara att vara på backen plötsligt. Stackars Dina hade dock slagit i hela skallen o marken och skrapat upp mulen på gruset så blodet bara rann, fick dra av mig tröjan och hålla på och gå hem. Mulen läkte dock ihop sjukt fort, efter typ två timmar när jag tog av plåstret (så hon inte skulle få massa skit i det) så hade sårkanterna gått ihop. Häftigt! Men stackars Dina, ganska så otursdrabbad just nu min underbara häst... Fick veta att jag lever i vart fall och att det inte är sådär jättefarligt att ramla, adrenalin är bra grejer och hästar är typ fantastiskt intelligenta när det väl gäller! Älskar dem. Får dock se hur mycket jag älskar dem imorgon klockan sju när jag ska ta mig upp ur sängen stel och blå :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: