larssonm.blogg.se

Lördagsgodis

Kategori: Allmänt

Tjena! Idag började vi dagen med att bygga upp en sjukhage, mockade och ordnade stallet. Sedan runt lunch så hoppade jag finaste Alpha. Och vet ni vad? Felix filmade hela kalaset. Så ni får också vara med. Ni får väl döma för er själva men jag tycker i vart fall att hon är en riktigt härlig häst. Vacker, spänstig och framförallt så otroligt glad och med på allting. Inställningen är för mig det absolut viktigaste hos hästarna, en häst som älskar det den gör går ju inte ens att jämföra med en häst med mer kapacitet men som inte har samma inställning av någon anledning. (Oftast att de inte mår bra, typ skador, för dålig träning/foder osv.) Apropå min egen ridning så får ni reservera er för att jag har armar och svank som en stelopererad.. Men jag är varken proffs eller heter Elin och jag tror hästen fick en bra känsla ändå. Det viktigaste med ryttare och ridning är att ge hästen en så bra upplevelse som möjligt. Att rycka hästen i munnen eller sparka den i magen är inte trevligt. Att överleva en okej-bra pilot ingår snarare i utbildningen hos dem. Och hon kommer ju trots allt att få dras med mig några år framöver förhoppningsvis :-) Dina och jag tog en tur ute också. hon är verkligen genomgod - mötte alt möjligt konstigt på vägen och var med om en raketskjutning - inga konstigheter.
 
Nu ska jag longera Bubblan och sedan massera alla hästarna en liten stund var med den lilla massagemaskinen vi har. Dina älskar den, Bubblan är skeptisk och Alfisen har inte provat tidigare..
Ska försöka lägga upp filmen ikväll också, får se bara så att jag inte får vrålmycket inspiration i stallet nu bara. Har lite borstar jag vill tvätta och sedan vill jag fixa lite med träns och byta delar på dem osv så det blir bra. Sedan finns det väl miljontals andra saker jag skulle kunna få för mig därute också..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: