larssonm.blogg.se

när hjärnan är dum får kroppen lida

Kategori: Allmänt

Jag är jätteglad över att ha fått ihop mina julklappar, kanske borde hitta nåt mer till Felix men jag hoppas och tror att alla mina kära ska bli glada över det jag köpt. Igår så var jag och Felle hos Mårten som kommit hem från sitt plugg i Luleå. Om vi var glada? Gissa :)))))))))) Vi satt och drack lite vin och käkade chips först innan vi gick till pitchers och drack drinkar. Blev ännu gladare av det och kom inte hem förrän mitt i natten. Hade dock sjukt trevligt så helt klart värt det även om jag var död när jag skulle fodra och även när jag skulle släppa ut djuren, att de ska krångla så va!! (Tack Felix för hjälpen).
När hästdjuren var klara så skulle jag sova lite till för att komma ikapp, då kommer ett annat litet kanindjur och är väldigt gullig och slickar mig i ansiktet. Sedan är den inte lika gullig utan kissar på mig, haha! Brutalt uppvaknande så då blev det dusch och julklappar direkt. Hemma så hälsade Mårten på då han inte sett vårt nya house och min lilla kusin var här. Mysigt, slog in julklappar också - så även det är gjort! Nu har jag fixat jättenoga i stallet också, sopat överallt, skurat lite hinkar osv. Sedan ser mina hästars boxars spån sådär äckligt ut, antar att det är eftersom att de stått inne extra mycket när Alpha vart lite dålig. Hatar när det är så, vill bara ha vitt fluff men det är inte så lätt att upprätthålla med hästar som tror att de är halvt mullvadar. Igår red jag och Felle ut på Bubblan och Dinis förresten, på lilla vägen och tursamt nog för mig så mötte vi inga bilar som var ute efter att döda oss. Har nog aldrig tidigare vart så trött på människor som inte tar hänsyn som nu. Kanske för att jag tidigare bara haft hästar som kunnat bli omkörda av jetplan utan att lyfta på  huvudet ;-) Nu ska jag ta en snabb barbacka tur på Dina innan solsidan, tur att de är färdigkammade. Sedan är det trim på Bubblan, hon känns fin och fräsch nu. Jag undrar bara vad sjutton det var egentligen som spökade där ett tag.. Hästar är logiska brukar jag säga till Felix, vet inte riktigt hur mycket det stämmer egentligen dock..

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vem är Alpha?.....hette inte hon Alwa?.. :)

    Svar: oklart ;)
    Moa Larsson

    2013-12-22 | 20:20:01
  • Anonym säger:

    Ok, men du skrev ju på inlägget Alva&Alwa stog det ju att hon skulle heta Alwa? :)

    2013-12-24 | 17:37:55
  • Anonym säger:

    Inget dumt, bara lite fundersam sög till om jag ska sluta :) LOVA!

    Svar: Haha, klart man ska fråga om man undrar :-) bara det att vi inte är helt överens i familjen.. Vissa tycker hon är lite för vild för att heta alwa, vi får väl se.. Nu heter hon allt möjligt stackarn.. ;-) kram
    Moa Larsson

    2013-12-24 | 21:52:14
  • Anonym säger:

    Säg*

    2013-12-24 | 21:54:53
  • Anonym säger:

    Haha, ja så kan det vara! Jag hade en sån häst som var ganska vild, hon var dock bara fem år men väldigt snäll att pyssla med (oftast). Hon var inte riden så mycket när jag köpte henne och mager som tusan. Så efter vätrinärer hitt och ditt i ett halv år så fick hon i sej mat och blev bara fetare o fetare och till slut så var hon tillräkligt stark för att bli riden, det var en dröm som jag alltid hoppats på och den gick i uppfyllese :) Så nu har du hört denna historie också, hihi ;)
    Kram

    Svar: Vad kul att höra, lite som bubblan då ;-)
    Moa Larsson

    2013-12-26 | 07:52:40

Kommentera inlägget här: