larssonm.blogg.se

Ridinspirerad & FRÅGA MIG VAD DU VILL

Kategori: Allmänt

Igår drog jag iväg under dagen till Loviseholm. Alpha fick följa med. Hon hoppade sin första minibana och var riktigt duktig. Lite obalanserad i framförallt vänster varv, jag måste försöka sluta parera så mycket och få med huvudet i färdriktningen. Skönt att få med sig lite tips hem så jag vet vart jag ska lägga krut. Otroligt inspirerande kuse att rida dock, är helt pepp på henne just nu men på grund av hennes ringa ålder och rutin så måste man ju skynda lite långsamt och inte fläska på för mycket. Såg rätt nyligen på nära håll en ryttare, som på grund av okunskap snarare än illvilja, knäckte sin unghäst lite. Tror det är väldigt svårt att få dem att älskar sin uppgift igen då. Sådant gör mig ledsen och den fallgropen vill jag inte hamna i med den här underbara hästen.
Fick även hoppa Elins vrålåk. Jätteroligt! Snacka om en fantastisk möjlighet att bara få hoppa upp på en extra häst när jag tränat klart min egen och dessutom få en hopplektion bara sådär. Det gjorde mig väldigt glad och motiverad till att fortsätta träna. Hästen i fråga var lite mer utvecklad än Alina och därmed fick jag lite mer inspiration med hur jag vill ha henne i framtiden och vad jag ska sträva emot. Sedan att det var en kanonfin häst som hoppade hus gjorde ju inte det hela sämre. Tack tack tack Elin, jag känner mig otroligt priviligerad att känna dig.
 
Dina däremot behöver bli riden idag, jag är dock inte jättemotiverad till att rida ut ensam i mörkret. Jag mår lite dåligt, hela familjen är sjuk så jag antar att jag får min beskärda del (som om jag inte redan vart sjuk nog?). Sedan är inte min favoritsyssla att rida ut. Som del i träning kan det vara roligt men med Dina börjar det bli lite långrandigt nu även om hon är världens lättsammaste och mysigaste att rida ut på. Jag vill ju svettas tillsammans med henne, få mig själv och henne lite bättre hela tiden med både kort och långsiktiga mål. Just nu skrittar vi ut, för en eventuell förbättring eller till ingenting. Och så ska det vara i ett par månader till. Inte skitkul. Ska förresten börja kolla på hingstar till henne lite mer seriöst nu. Jag kan inte riktigt tro på att hon kommer bli helt bra nu i vart fall, självklart så hoppas jag på det av hela mitt hjärta men vill reservera mig lite för att det kanske inte blir så.
 
Filmen på Alpha ligger förstås i mammas dator och nu har jag Felix. Astypiskt!! Men den som väntar på något gott..
SÅ, nu får ni fråga vad ni vill! Jag lovar att svara på allt. Sedan kanske jag inte svarar så särskilt utvecklande på elaka eller konstiga frågor men svara kan jag ju ändå göra :-) Så ska jag försöka svara imorgon kväll? Låter det bra? Med mina typ 20-40 läsare om dagen kanske det inte blir jättemycket frågor så det är bara fritt fram, våga fråga flera gånger då ;-)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nu ska jag passa på och ställa några frågor:
    1. Vad tycker du din häst som inte har ett namn ska hetta?
    2. Vad är det bästa med Dina?, ......? Och Bubblan?
    3. Varför börja du rida och när?
    4. Vad är din favorit förrätt, varmrätt och efterrätt?
    5. Kan du tröttna på ridningen och har du tagit någon paus nån gång?
    6. Vad har du för mobil? Om du har en.
    7. Säg 3 ord om varje person i din familj (inkl. Felix)
    8. Vill du ha barn när du blir äldre? Eller du kanske vill ha nu?

    2013-12-31 | 08:55:45
  • Anonym säger:

    Tacksam för svar :) (y)

    2013-12-31 | 17:12:39
  • Anonym säger:

    Väldigt tacksam skulle jag vara

    2014-01-01 | 16:49:16
  • Anonym säger:

    Eftersom du typ skulle svara för ett tag sen :)

    2014-01-02 | 08:20:53

Kommentera inlägget här: