larssonm.blogg.se

Ledigt? ;-)

Kategori: Allmänt

Jag är en sådär knäpp person som blir lätt stressad över att vara ledig, känns som om att man måste komma ikapp och ligga steget före hela tiden. Rätt jobbigt och totalt omöjligt att bara vara, dock så får jag en hel del gjort!! Och snart kan jag nog slappna av, hoppas jag :) imorgon är det dock jobb, blir mysigt! 
 
Apropå julen så var den fin med fantastiskt sällskap, bästa julklappen var presentkort på Ikea. Tack alla inblandade för allt. Hästarnas status just nu är bra. Bubblans bula på benet var bara ett segdraget överben så hon är fit for fight nu. Ska gnälla över att hon är lite svårtränad dock, både energisk, väldigt elastisk och rör sig grymt. Lätt att kräva lite mycket av en häst med de fina egenskaperna! Alina eller lova? Fick en kommentar med lova i ett annat sammanhang men det kanske är fint på en lovande och älskad (love) häst? Hon mår i varje fall fint och hennes sår har läkt så fort och fint att jag är glatt överraskad. Igår longerades hon och gick okej, första gången efter "skadan". Idag red jag. Och ville aldrig sluta. Hon är fantastisk, gick jämnt på båda tyglarna, bjöd framåt och gick på fjärilslätta hjälper. Får en grym känsla på henne, vill aldrig hoppa av. Krävs inte mer för att göra en nörd som mig lycklig. Bubblan linades igår med, har aldrig tidigare haft en häst som rör sig så bra tror jag. Red barbacka ut i mörkret ikväll, hästarna är julsnälla tror jag för jag ville knappt glida av henne heller! Dina är sig själv igen. Känns grymt skönt, undrar bara vad som gjorde henne så dålig? jag vill alltid reda ut sådant för en smärtfri framtid men nu har jag svårt att klura ut vad sjutton det var. Hade inte ens gett hästarna julgodis som tänkt då jag helt glömde av det och tur var väl det, annars hade jag väl haft dåligt samvete i flera veckor. 
 
Idag har också jag och Felix trängts en stund på rean, köpt färg och målat på vårt lilla hus och putsat lite mer på stolarna vi målade häromdagen. Full rulle :-) kom på idag att jag ska skriva ett inlägg om typ hästuppfostran men det blir en annan dag. Något annat som önskas?  typ hästpresentation, stallbilder och pyssel där, träningsupplägg, hur man gör egemålsättning, frågestunder? så att jag bara inte rabblar upp allt jag gjort. Märker att det inte blir så särskilt spännande ;-) 
härliga hästen idag 💕

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej hej!
    Jag vill gärna att du tar bilder på huset o höstarna och skriver typ om dem :) och om huset :)

    2013-12-27 | 15:00:29
  • Vilma säger:

    Hästarna*

    2013-12-27 | 18:39:38
  • Anonym säger:

    Hoppas du inte listar ut vem Vilma är (jag).. Men asså det ska stå anonym......

    Svar: Hoppas det är världens sötaste Vilma jag känner :-))))
    Moa Larsson

    2013-12-27 | 19:55:15
  • Anonym säger:

    Men frågestund önskas mest :)!

    2013-12-27 | 19:56:36
  • Anonym säger:

    Hihi, kanske det kanske ;) A-S kanske är en ledtrÅd ;)

    Svar: Haha precis den jag tänkte på ;-)
    Moa Larsson

    2013-12-28 | 20:03:25

Kommentera inlägget här: