larssonm.blogg.se

Fattig och lycklig!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag ett roligt besked! En hel del som ska gå i lås men om det nu skulle göra det så skulle det öppna en drös dörrar för mig. Har ridit båda mina kusar idag, lite roligt att oinridna femåriga Trubbel är toksnäll och faktiskt lite skötsammare än sitt äldre sällskap Britney. Snart har jag nog ridit henne tio gånger, hoppas att hon fortsätter att glänsa även i framtiden.
Jag har även skrivit ihop ett litet brev till Örebro ryttareams hemsida eftersom att jag ska ta mig i kragen i år och ta den där nedrans hästskötarexamen. Tänkte att det blir lättare att fixa det om man är ett litet gäng som hjälps åt med alla moment. Håll tummarna för mig, tar nog med mig boken och pluggar på lite i Gambiasolen :-)
Är förövrigt otroligt fattig också, Dinas olycks-räkningar var dryga, tur att man får tillbaka dem på försäkringen men tråkigt att ligga ute med pengarna. Särskilt som att jag måste köpa badkläder, betala tävling och köpa nytt bett också eftersom jag inte fått tillbaka mitt. Och jag vägrar skena på Karlslund på söndag så blir till att fixa ett imorgon, mitt är ju dock lite special - ett babypelham i gummi. Hoppas det finns. Dock så skenade Dina runt med mig på banan uppe på bilden, jag grät. For runt i sadeln som en liten vante medans Dina hoppade sjukt fint.. Även om ni ser att resultatet blev bra så vill jag gärna ha någon sorts chans att bromsa upp lite :-) 
Ambitiösaste hästen dock, love her! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: