larssonm.blogg.se

Tiden i galopp

Kategori: Allmänt

Tiden går snabbt här, kommer knappt ikapp mig själv i dagarnas fix och trix :-) Insåg idag att jag fyller om två dagar och måste ordna upp fika osv. till det och sedan så åker vi till Gambia på måndagsnatten. Krävs lite planering med hästar till det, dessutom ska man packa med smarta saker. Känns som det kommer bli lätt kaotiskt packning med mig och Felix i farten, vi är inte de mest genomtänkta alla gånger när det gäller sånt..
 
Idag har jag vart hos tandläkaren, var lätt nervös eftersom tandborstning inte är min starkaste gren men det var fint! Galet att jag snart är tjugioett och inte haft några hål i tänderna. Tog bara bort lite tandsten. Sedan så jobbade jag en svängom, åkte hem och gräddade våfflor till ett helt gäng hungriga! Väl i stallet så ordnade jag upp allt tråkigt som måste göras och red sedan Dina som var fin! Tämjde sedan Bubbel lite, första gången utan sällskapshäst och på ridbanan. Hon var duktig och fick till och med galoppera några steg! Lätt läskigt dock eftersom banan är rätt hal och sedan så gillar hon trav betydligt mer än galopp.. Men det gick till sist om än inte så mycket, kul ändå med framsteg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: