larssonm.blogg.se

Välmotionerade hästar är snälla hästar

Kategori: Allmänt

Vi var på Friends Arena i onsdags, jättekul och underbart fina platser hade vi. Jag snöt mig dock igenom hela kvällen och lyckades även synas i tv-rutan - nysandes! Under torsdagen så tog jag mig i kragen och började jobba, kanske inte världens piggaste men ändå. Under fredagen överlevde jag ytterligare en arbetsdag med snor i halva hjärnan och red lite smått, skönt!
Helgen fortsatte med friskhetsfokus, tacokväll med Felix och våra pappor. Lördag med hästar, kalas och mello för att börja denna fina dag med pannkaksfrukost! Sedan skulle jag rida Dina lite mer ordentligt, hade laddat upp som tusan. Kände att när man blir svettig av att göra en höpåse kanske man inte är helt hundra men valde att bita ihop och rida på. Inte världsklass att hoppa upp på en vrålpigg häst som vilat lika mycket som jag men vart helt frisk istället.. Hade dragkamp för att Dina hade mer energi och jag orkade inte skena i en timme eller vad det nu var hon var sugen på.. Dina förtjänade knappt sin snällaste-hästen-i-världen stämpling idag. En sak jag tror stenhårt på är dock - välmotionerade hästar är snälla (glada) hästar :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: