larssonm.blogg.se

Rider mig glad

Kategori: Allmänt

Seg som tusan imorse, hade tänkt vara duktig och solskensrida lite men fixade det inte riktigt. Tog in Dina istället för hon fick nya dojjor. Har bästa hovslagaren, trevlig mot både hästar och folk och kan dessutom tämja vildarna själv när så behövs :-) Käkade efter jobbet och det var förvånansvärt lätt att sätta sig i bilen i mörkret. Kanske för att jag hetslyssnade på get up, pepp! Red till Wittvång igen och trimmade några varv där idag igen. Lite segt dock att ta sig dit tur och retur ridandes tar lite drygt en timme.. Men vad gör man inte, kände mig glad efteråt över att ha tagit mig i kragen. Dessutom var Dina jättefin så det var helt klart värt det lilla besväret. Hon skuttade på som tusan och kutade hem, trodde hon blev välrastad i ridhuset men tydligen inte tillräckligt ;) Längtar dock till lite ljusare tider och till ny hästtransport så att jag kan trimma på som en galning i ridhuset jag trivs som bäst i - Loviseholm.
 
Har vart lite bildfattigt så räddar upp det med kaninhoppardina, lyckliga mig - ganska bra beskrivning på sinnesstämning. Diffus men glad :-) och till sist min fina Allis som jag tänkt på idag. Saknar henne, det är faktiskt den hästen som väckt flest känslor hos mig. (också den som släppt av mig på marken mest när det inte passat..) Hoppas på att kunna köpa tillbaka henne en vacker dag och att hon kan få några fina barn. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: