larssonm.blogg.se

see beneath your beautiful

Kategori: Allmänt

De där tio dagarna räckte bara till att bestämma sig för att bestämma sig senare, som en klok person sa i efterhand. Lagom till nya året hade jag en vision klar för mig, som sedan har stakats ut mer på vägen. På nyår så lovade jag mig själv att träna mer och tävla 140. Sedan har jag givetvis fått bryta ner detta till mål, delmål och träningsscheman med träningsdagbok och så vidare. Allting har flutit på väldigt bra faktiskt, har även varvat nytta med mycket nöje. Helt enkelt så har jag fått mer energi till roliga saker också när jag tränat och ridit mycket :-).
 
Julafton, juldagen, nyår och ett gäng andra tillställningar var otroligt trevliga måste jag få börja med att säga med underbara vänner!
juldagsridning, så här hade vi tänkt att rida runt hela året ;)
 

Jag har även kommit igång helt otroligt bra med Dina. Har tränat väldigt flitigt sedan nyår och hon bodde även över på Loviseholm under ett par dagar och då blev jag än mer motiverad med grym hjälp, fina hästar och så vidare. Har fått till henne bättre på marken vilket har hjälpt mycket, sedan har jag även börjat använda ett annat bett delvis. Det är ett rakt babypelham i gummi, med det får jag min hand mer stilla då hon drar mer med det andra och varken jag eller Dina är tillräckligt starka för att få till varje pass bra utan dragkamp med ett vanligt tränsbett. Målet är givetvis att komma dit men känns bättre att få henne rundare och bättre nu när jag varierar för hållbarhet och kvalitet.
 
Var på väg till tävling med Dina i söndags, kände mig otroligt motiverad till att göra bra resultat då hon vart så otroligt fin och jag hittat väldigt rätt i min ridning. Dock så stoppades vi av en olycka, väldigt tråkigt och ångestladdat men det verkar ha gått bra för alla oss inblandade. Går dock mycket om och men igenom huvudet men finns inte mycket jag kan göra åt det nu. Mest glad över att alla klarade sig så pass bra. Idag ska Dina på vetcheck därav, tror att det kommer att gå bra. Hon är nog den mest tappra och kloka häst man kan finna i hela denna värld. Jag är glad att hon fortfarande finns här hos mig.
Har tänkt ta upp skrivandet igen, jag tycker det är otroligt roligt att se tillbaka på allt jag gjort under föregående år och jag glömmer så fort. Kan vara bra att ha ett verktyg på vägen där jag kan se vad jag gjort, vad som hänt och så vidare. Så glömmer jag, tjata på mig :-)
 
Fina tjejer och nyårsmiddag
Lördagens middagsbjudning, det bästa jag ätit under hela året :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: