larssonm.blogg.se

attans

Kategori: Allmänt

Färdigjobbad för dagen, vår lilla hund verkar dock avsevärt tröttare än mig! Allt gick bra idag.
 
Jag insåg dock idag hur småaktig jag blir när jag är besviken på någon. Jag vill "straffa" dem så de förstår hur jag känner. Mitt tillvägagångssätt sedan är sådär, jag slutar bara höra av mig och tror att alla lätt ska fatta vinken. Helknasigt med tanke på att jag rent allmänt är världssämst på att höra av mig till folk. Som jag gillar. Och som inte gjort det minsta fel. Vet dock inte hur man bäst tacklar sin besvikelse? Ibland kan man ju inte bara säga allting rakt ut, dels för att personen i fråga inte skulle förstå eller för att den tycker att denne gör rätt. Sedan kanske jag borde bli tuffare och bara säga det rakt ut, istället för att bara vara en surskalle. Bli lite förbannad liksom och låta det rinna av sedan. Men jag vet inte. Det enda jag vet just nu är att jag inte håller med alla. Till viss del kan jag tiga men nu har det gått lite väl långt. Antar att jag får bita i det sura någon dag här framöver. Vi tänker ju alla olika, bara det att vissa verkar inte tänka alls..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: