larssonm.blogg.se

Bitarna faller på plats!

Kategori: Allmänt

Igårkväll drog jag och Bella ut till världens ände, Hovsta och hängde i gäng typ halva natten. Det var riktigt roligt, ännu roligare efter att ha druckit lite vin.. Jag hoppade därmed inte upp ur sängen förrän tolv, inte klokt! Med gott samvete dock efter att ha sett ut genom fönstret att mina hästar inte tros behöva bli attackerade av ett helt kompani med bromsar. Skönt! Ska nog snart åka ut dit ändå efter att ha segat till förbannelse. Gör det dock med ganska gott samvete. Rolig jobbvecka väntar, fick fint förhandsbesked eller vad man ska kalla det igår och ja, allting känns bara rätt grymt! Det enda är väl hurvida jag och Felix kan flytta med i Oktober eller inte men den som lever får väl se.
 
Jag red de fina igår också, Dina fick skritta ut. Hon mår så dåligt av alla bromsar, hon får lätt panik när hon blir biten och hennes bett resulterar i typ stora bölder. Känns skithemskt att rida och kräva massa saker då. Ska försöka ta mig till Elins ridhus i veckan. Bubblan red jag också ut på, hon är dock stenhård och skiter väl i lite bromsar typ. Hon var i vart fall duktig, riden två gånger på två veckor och idag longerade jag inte ens innan jag hoppade upp. Synd bara att hon så osäker på bilar, kanske inte världsbäst att ge sig ut på Herminges sjuttioväg med lastbilar och allt möjligt som kör förbi så snabbt att det stundtals känns som om hästarna ska trilla omkull bara av vinddraget.
 
Lev väl!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: