larssonm.blogg.se

Har lite svårt att säga ifrån..

Kategori: Allmänt

Jobbade idag och kände äntligen fredag! Har ju jobbat och sedan vart igång varje kväll efteråt, så även om jag haft en grym vecka både på och utanför jobbet är det ju skönt med lite vila. Sedan hade det snott ihop sig och jag tänker inte vara den som är den. Dessutom är det fina pengar att jobba, så kör på hela helgen också sedan på mitt schema igen på måndag. På fredag kan ni inte förvänta er stordåd ifrån mig alltså, kommer nog att titta i kors rätt bra efter sträckjobbning i två veckor. Tänkte även försöka trimma på kusarna så bra jag kan! Blir nog fartfyllt och roligt.

Idag hoppade duktiga Julia på vår fina Felix. Det var deras andra tävling ihop och de var felfria och placerade fyra i LC och debuterade LB med ett skitpet. Så himla roligt och så himla tråkigt att jag inte kunde vara där. Önskar att han var  lite högre så han kunde bli min egen svårklasshäst men nu får snart ett nytt barn chansen att starta sin ridkärriär på superponnyn!
Dina fick laser idag, hon älskar verkligen det. Jag är ju lite skeptisk till "hokus-pokus" hästtrolleri men Belinda som laserkvinnan heter är otroligt seriös. Bara det faktum att hon känner igenom Dina ordentligt ger mig lite inblick. Tycker det funkar bra och hon säger vettiga saker! Kul när man kan pricka rätt. Bubblan fick gå på ett gärde idag, hon var fin men lite het och tog ett tag att få ner i varv, vändbar och få bort studsbollskänslan. Dock kul att hon är pigg och glad även om man kan önska att hon la ner all den energin på rätt saker.
Nu kollar jag på fiml, Änglavakt. Rätt kass kanske men faktiskt väldigt fin. Lyckades förresten för första gången i mitt liv få "medges ej" på mitt kort i kassan på Coop, det har visserligen hänt förr men då har jag haft på mig kontanter men idag hade jag bara pengar till hälften av grejerna, vilket resulterade i att jag för första gången fick lämna saker kvar i affären. ;-) Och jag var helt säker på att jag hade pengar.. tills jag kom på att jag tankat innan. Lätt pinsamt men det är väl sånt som händer vilsna tjejer som mig. Nu ska jag kolla klart på filmen sedan blir det sovning, jobb 07 imorgon.. hua! Men det blir kul när jag väl släpat mig upp!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: