larssonm.blogg.se

Vart tog tiden vägen?

Kategori: Allmänt

Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen just nu. Jag vill hinna med allt och alla hela tiden, vilket gör att jag är lätt frånvarande och inte så särskilt trevlig heller. Dels för att jag är för trött att jag inte tänker efter och för stressad för att ta mig tid att prata med folk. Även dem jag uppskattar.
 
I måndags tog jag mig i kragen efter jobbet och insåg att rida är ju det man ska göra! Slängde in Dina i transporten och kom i princip oanmäld till Loviseholm, red i deras ridhus och kände mig som kung. Så roligt när allting klaffar. Såklart tar det ju sin lilla tid att åka iväg, fixa iordning åt två hästar så var inte hemma förrän 23..
 
Tisdag var helt galen dag, började få puls vid två när det var en timme kvar tills jag slutade jobbet. Vi skulle nämligen ge oss ut i skogen för Paintboll. Kände mig som en femtonårig hormonrubbad grabb pumpad med adrenalin, var helt fantastiskt roligt! Är numera dock väldigt blåslagen.. Men det var värt det! Såklart var det obligatorisk pizza och kvällsbad efteråt. Och så var klockan sådär mycket igen och jag hade ju mina hästar kvar. Okristligt sent igen!
 
Igår var jag i Glanshammar och red två klasser på Dina. Hela grejen kändes väl lite sådär, för ett halvår sedan planerade jag att erövra stora 1,40klasser vid det här laget. Nu var jag i Glanshammar på lokaltävling och red 1m. Inte jättemotiverande när jag tänkte så, å andra sidan var jag ju väldigt nöjd över att vara igång igen! Hade inte önskat dit någon då jag startade sent i båda klasserna jag red. Hade dock största klacken på länge istället. Också sådär, lokala klasser borde jag ju skutta runt baklänges egentligen. Nu kom jag där med en oriden häst jag bara hoppat en gång på sockerbitar hemma och sedan hoppat i knähöjd ett par dagar innan. Det gick helt okej ändå. Jag må vara självkritisk men det känns sådär när man kommer in med en häst som endast är rund runt magen, springer istället med skallen som en stjärnkikare, skenar så fort man lättar 1cm på tygeln och tar 5språng att sakta in en km/h..I första klassen var jag så sur att jag knappt ville gå in och få mitt pris.. Haha! Alltså borde inte ta det så allvarligt men känner samtidigt om jag ska kunna överleva på mina ryttarkunskaper så bör jag ju inte marknadsföra mig som vilde? Är dock glad över att min fina häst var på strålande humör, hon blir galet snabb i benen också när hon hoppar i sken...
Andra klassen var hon lite tröttare, då kändes det lite bättre :-) Fick ett sjätte och ett tredjepris. Ska träna lite nu och sedan hitta någon annan bra tävling till fina Dina!
 
Idag jobbade jag, sedan fixade jag i stallet. Insåg att Bubblan inte åkte transport sedan P&J och att det inte riktigt är det bästa hon vet.. Bet i det sura äpplet och lyckades riktigt bra! Åkte till Loviseholm. Red i ridhuset och hoppade lite småhinder. Fick helt sjukt bra känsla alltså! Vet inte om det var för att jag sitter på något som ser ut som ett riktigt skrälle så hon överträffar alla förväntningar eller om hon faktiskt är relativt reglerbar och hoppar rätt så runt i varje fall? RIktigt kul! Ville aldrig åka hem heller, älskar Loviseholm och hade inte träffat härliga Elin på riktigt länge. Ska försöka ta mig dit snart igen och även få Elin att tjata lite på mig och se lite på Skrället också ;-). Var ute och gick med Dina också på kvällen, hon är bra rolig hon. Var förresten så trött igår kväll då jag kom till stallet skitsent att jag hade glömt att stänga Dinas boxdörr. Hur lyckas man? Hon är dock så välartad och van vid frihet under ansvar att hon stått kvar i sin box utan att röra sitt eller någon annans morgonfoder. Duktig kuse! Nu är klockan sådär skitmycket igen, får se vad jag glömt idag och lyckas med imorgon då... Tills dess lev flott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: