larssonm.blogg.se

Wake me up

Kategori: Allmänt

Har skrivit ett par inlägg på iPhone, de har förstås inte velat komma upp. Synd. Har försökt uppdatera om mina fina hästar och livet i övrigt. Otroligt mycket som händer nu, jag hänger knappt med själv!
 
Jag har nu avklarat två intensiva men grymt roliga ridlägerveckor på Rinkaby, tack för möjligheten Lotta och alla underbara inblandade. Är nu tillbaka sen i måndags på fritids och det känns också bra då jag trivs som fisken i vattnet på det stället :-)
Har även volleybollat ett par vändor, plojspelat fotboll, hängt med min bff, käkat fint, badat och så vidare. Man måste ju ta vara på sommaren!!
 
Vi ska ju som tidigare nämnt flytta, vilket gör att mycket ska fixas. Vi har nu hunnit köpa hinder, jättefina! Men funderade allvarligt på att börja dressyra när jag såg prislappen på kalaset. Trots de är de relativt billiga.. Sedan så har vi visning på vår lägenhet imorgon, då måste man tydligen städa som en skållad råtta enligt mamma och pappa. Jag passade även på att packa ned min första flyttkartong och längtade lite extra efter att få starta ett litet nytt kapitel i livet! Såå spännande. Vi får dock se när jag får inta mitt lilla gårdshus, det måste ju ordnas till en del för att kunna bli självständigt boende så vi får se om detta görs direkt eller om vi får bo typ i Marieberg hos Felix pappa en stund innan. Hur som helst, jag kan inte låta bli att titta på fina möbler osv. Jag tänker dock inreda försiktigt, jag hatar för röriga ställen med för mycket saker. Eller fula saker för all del!
 
Hästarna går också i förändringarnas tecken. Felix är till salu, för den som söker en elitponny i både hoppning och dressyr! Desse ska tillbaka till sin uppfödare som ska göra ett sista försök att behandla honom med en ny metod då han blivit utdömd nu då han inte svarar på vanlig behandling och har sina pålagringar som sitter rätt illa. Magsåren är dock betydligt bättre nu, troligtvis för att han är ute och betar gräs dygnet runt. (Han hade tidigare fritt med hö men gräset är ju som sagt bättre). Han äter sitt kraftfoder nästan snabbt nu när han kommer in och har gått upp i vikt. Dock så är det ju inget riktigt okej hästliv han lever nu när han är tydligt halt på böjt spår och bete sig rätt konstigt ibland. Hade kanske inte sett lika allvarligt på det hela om jag inte känt honom som ung, han har verkligen världens största hjärta och man skulle kunna göra vad som helst med honom egentligen. Men det vet ju alla att man blir skitirriterad när man är sjuk eller har ont, för jag tror aldrig att han skulle kunna göra någon illa annars. Vi får dock hoppas på att allt vill sig väl med det här sista så att han kan bli den där underbara hästen han är igen!
 
Bubblan har lite vila nu, känns som om att allting har gått fort med henne och dessutom är hon ju i behov av att gå upp i vikt. Kanske med facit i hand var en bra period nu också eftersom att hon för tillfället är så brunstig att man knappt kan peta på henne utan att hon kissar.. Världens bästa Dina är helt igång, rider i min gamla skruttsadel som jag sitter som en kråka i dock men åh vad roligt det är! Nu bjuder hon verkligen fram och jag fattar inte hur jag kunde skava runt i den andra förut, sadelskrället till trots har jag underbar känsla på henne nu! Dock så är Elin inte hemma så mycket nu när det är massa tävlingar, hon får sluta vara så duktig ;-) och det går nog inte att hoppa på ridbanan innan den är åtgärdad då både Dina och Felix har snubblat halvt ihjäl sig i gropar som blivit på den efter att nya underlaget kom. Förut var den lite för hård, nu lite för lös - tänk att man aldrig ska bli nöjd. Ridbanor verkar vara en hel vetenskap!!! Men har iaf för att ha något mål att träna till anmält Dinisen till lokal tävling 100 & 110 i Glanshammar nästa onsdag och det ska bli otroligt roligt! Ser fram emot att få komma ut med henne och att hon får leka av sig lite lätt :-)
 
Har en till boll i luften också, imorgon ska jag höra av mig till min kontakt på Almi också för att boka möte till sista steget på min egna firma :-) Känns riktigt häftigt, har dock inget bra namn och kommer att ställa hundratusenmiljoner frågor till henne om allt det praktiska men det ska nog lösa sig till slut! Sedan är ni alla varmt välkomna att komma och träna för mig på Storsättravägen! Har man namnförslag, träningsförfrågningar/förslag eller vet någon duktig företagare som vill agera lite mentor typ varannan månad är allt sådant välkommet!
 
Imorgon är det lite party också, min pappa fyller 47år gammal nämligen. Dessutom fyller världens bästa Axel 16år också. Ska försöka hinna fira båda efter jobbet, önska mig lycka till! Kanske har nämnt det förut men lite häftigt är att Felix andra bror och mamma också fyller år på samma dag. Och jag och Felix på samma datum, 23 liksom min BFF. Måste vara sjukt ment to be alltså!
Nu ska jag sluta svamla. vet knappt vad jag drabblar om men nu har jag fått ur mig lite! Ha det bäst. Kram
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: