larssonm.blogg.se

where the grass is really greener

Kategori: Allmänt

Slutet på veckan gick minst sagt i ett. Borde ha ringt och bokat tid med min hovslagare, firmatjej och sadelomvärmningen borde ha ordnats upp.. Hade dock lite kalas där på onsdagen, mycket att ordna med på jobbet, lite svårt att sova av olika anledningar och blev därmed konstant skittrött och rätt odräglig att umgås med. Nu har jag dock tagit tag i de saker som tyngt mig, sov ut lite imorse och blivit människa igen!
 
Igår red jag Bubblan för första gången sedan hennes vila i ca 2 veckor. Kändes som om det bara lett till bra saker! Hon var helt med på noterna även om hon är svag i galoppen har blir lite lätt stressad i fattningarna. Nu kan hon till och med växla tempo rätt bra och jämt i skritt och trav. Måste bara hitta ett bra och hållbart sätt att få henne att bli starkare i galopp. Fina Dina fick skutta över lite små bommar igår också, kändes sådär men antar att det kan handla om sadeln, att hon inte riktigt vågar ta sig för då hon blir jätteförsiktig i början när hon tidigare vart skadad. I torsdags trimmade jag dock på henne som tusan ute och då var hon i vart fall helt grym :-).
 
Igårkväll spelade vi kort ett gäng.. Vi var sådär sega och var nästan arga när vi körde sista rundan straxt före tolv, haha! Idag sov jag till tio sedan åkte jag ut med svär och vanliga far till Ässundet. Där fiskade vi, jag solade och lyssnade på P3dokumentär om kidnappningen på Ulrika landslagsryttarinnan för att avsluta en underbar dag med att äta deras supergoda räkmackor! Tog sedan in mina älskade hästar, känns ju lite hemskt att de ska stå ute och svettas och bli uppätna av bromsar stora som assietter. Tror ingen häst mår bra av att gå i rasthagar då tycker jag det är snällast att ha dem inne om möjligheten finns!
 
Nu ska jag försöka äta lite sallad, är mer sugen på rarbarberpaj så gör nog en sådan till middag istället ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: