larssonm.blogg.se

Den gröna visar vägen

Kategori: Allmänt

Är en lyckligt lottad flicka dagar som denna! Helger är mysiga, lyckades dra mig upp ur sängen för att hjälpa till lite på Loviseholm, var dock väldigt lättarbetat där så kom hem rätt fort. Men älskar ändå att vara där, var ju ett tag sedan nu. Hoppas på att kunna våldgästa lite i slutet av nästa vecka, med Bubblan. Tänkte bara ge Elin några få dagar på sig innan så hon får chansen att landa, eller vad man nu ska kalla att komma hem till skitmånga hästar och ett jättestort företag att driva ;-)
Efter Loviseholm åkte jag till stallet och fick hjälp av mamma att hoppa med den här lilla filuren, Bubblisen som briljerade! Verkligen roligt, hoppade oxer uppsutten för första gången och som hon gjorde det! Visserligen var hon jättepigg och stundtals lite väl vild men på hinder var hon otroligt fin. Inte en annan tanke finns än att ta sig över - gärna även felfritt. Hon betedde sig otroligt vuxet och fick till och med prova lite höjdhoppning på hela 90cm :-). Nu måste jag verkligen anmäla henne till P&J på tisdag. Ska bara hoppa lite kaninhinder, typ 50cm då men mest för att hon ska få komma ut och se lite av världen! Tror hon kommer bli ännu vildare och vackrare då men åh, vad roligt det är att rida när det funkar. Att jag sedan mest guppar med för att det inte finns jättemycket annat att göra än att smacka lite och styra mellan stöden spelar inte så jättestor roll. Det är det här som gör att jag älskar hästar, att de är så ambitiösa och att se dem växa framåt med sina uppgifter. Känns även betydligt tyngre nu att hon tids nog, när hon är frisk och tävlad, ska säljas. Men det väljer jag att förtränga för tillfället, den dagen den sorgen. Fast erkänner att hon är en väldigt söt häst och har någonting som får mig att gilla henne lite extra :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: