larssonm.blogg.se

glömde bort, hade inte tid eller ärligt prioriterade inte skrivning.

Kategori: Allmänt

Är förskräcklig, kan väl säga som så att det hänt lite saker - därav tvivelaktigt engagemang i skrivandet. Gillar ju dock att skriva, mina lärare har alltid sagt åt mig att ägna mig åt politik eller i andra hand författande. Antagligen för att jag gillar att uttrycka mig hoppas jag, eller för att jag ger brustna löften eller är en svävande drömmare.
 
Kursade hela tisdagen, bra saker att kunna! Jobbade på onsdagen, red mina fina innan också för att kunna kolla på Axels bal på slottet. Så fina! Och sedan maska av mina hästar innan jag drog vidare till Felles fotbollsmatch med pappa,bella och svärfadern. Vinstsviten höll i sig! Torsdagen ägnade jag åt att dra till Norrköping med far, svärfar, Felix och hans farbror. Där fiskade vi strömming, det var riktigt roligt! Jättefint väder och fiske i min smak, dvs man bara kastar ut och vevar in fisk på vart kast :-). Ägnade eftermiddagen åt ridning och utbildning av framtida ryttarstjärna.
Fredag började med veterinär för Desse, det har fortfarande inte vänt utan blivit lite värre. Skittråkigt, han har dock fått en sista chans. Det fungerar ju inte att ha en häst som uttryckligen har rätt ont, en svår skada och som inte svarar på behandling - det blir ett djurskyddsproblem och för vems skull har man kvar honom då? Men nu får vi se, hoppas och tro att han ska bli bättre!!!
 
Ganska tuff start på dagen, fortsatte med jobb och sedan studentfirande och uteservering. Lördagen gick rätt fort, red och fixade, kollade på Toms amerikanska fotboll. Sedan hängde vi på uteserveringarna igen! Söndag gick till att ingandla sommarlovspresent till min lilla bror, examens till Felix stora bror, minigolf, koll på IKEA, världens finaste hästar och deckarkvällsmys med mi familia!
 
Veckans absolut roligaste var dock att mina föräldrar numera är någonting så underbart som gårdsägare. Dessutom till mammas sedan länge drömgård. Än bättre är att jag får flytta med, eventuellt till eget litet hus brevid om det går att bygga ut det lite bara. Känns mysigt att bo ihop med hästar och faktiskt kunna få lite mer tid att ägna åt dem, liksom bara kunna gå ut en extra gång bara för att man har lust. Underbart, i oktober går flyttlasset. Sådana saker gör en flicka som mig lycklig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: