larssonm.blogg.se

Livet rullar på..

Kategori: Allmänt

Nu har livet rullat på stadigt här.. Jag är nog en av få personer som verkligen ser fram emot hösten, känns som att allt bara vart lite på halvfart under hela det här året. Eller kanske inte, jag har sett och gjort mycket roligt, haft en underbar flock hästar och människor omkring mig. Jag är dock inte alls så motiverad som jag var i början på året nu. Dinas skada har förstört typ hela min planering, nu när jag skaffat ett jobb där jag är ledig och kan tävla på helgen - nä då kan jag inte tävla av andra anledningar. Typ att världens finaste häst är skadad. Känns sådär att rida igång nu också, jag sitter bara och längtar efter att få min egna lilla gård med stadens bästa ridvägar och en typ enorm ridbana. Då kommer jag väl visserligen sitta och längta efter världens bästa stallfamilj som jag har nu istället, alltid är det väl något! Jag får väl försöka övertyga Lollo om att Britney borde bli sambo med oss ;-)
 
Jag och Felle bor själva i Marieberg nu, skönt att kunna bråka utan att någon hör på.. Haha nejdå, igår firade vi in det hela ordentligt med räkor, nybakt bröd och rabarberpaj. Vi åt som två hästar kan man enkelt säga, sjukt gott! Veckan blir nog dock lite stökig, dels har jag ridläger ute i Glanshammar och så firar Brantsbergarna semester på Malta. Blir alltså att åka åt fel håll på morgonen och släppa ut hästar för att sedan åka och jobba. För att sen åka till stallet igen och ta in, för att sen åka och mata dem ;-). Volvon får jobba hårt! Ska dock försöka lura diverse helsnälla människor, typ Felix och lillVilma när hon ändå är där. Tur att jag känner en hel del helsnällingar! Ha en fin kväll, så ska jag försöka höra av mig snart igen kompis. Förresten, är det någon som har ett fantastiskt, fabulöst företagsnamn till min framtida hästverksamhet? Då blir ingen lyckligare än mig över det förslaget.

Kommentarer

  • Lollo säger:

    Åh jaa! kommer sakna dig och dina fiinisar som attan! Får se till att styra upp massa träffar ändå! :D

    2013-07-14 | 19:36:02

Kommentera inlägget här: