larssonm.blogg.se

Tandtrollsmåndag

Kategori: Allmänt

Idag har den här råttan vart hos tandläkaren. Åkte iväg från stallet klockan 9,30 typ, hon gick på transporten så duktigt så. I Söderköping tog behandlingen knappt trekvart, hon såg återigen betydligt bättre ut! Roligt. Lät henne vakna upp lite innan vi skulle lasta henne. Mindre roligt. Vi stod i 3timmar. Man kan helt enkelt bli galen för mindre. Men tydligen är det relativt vanligt att hästar som fått lugnande och smärtstillande blir rätt istadiga när de ska åka hem (för såhär gör hon då rakt inte hemma). Slutade iaf med att vi fick hjälp av ett par riktiga hästkarlar, som var där med världens arbetshäst, och inte ens tillsammans kunde vi reda ut det på ett tag. Tills jag tog av mig min tröja, drog den över huvudet på hästen, hade en gubbe med longerlina fäst i transporten och mamma som en bulldoser i röven på henne. Då gick det till sist. Man kan säga att det är rätt bra relationsprövning med hästar som pekar finger åt en i flera timmar... Tur att jag trots allt verkligen älskar min fina mamma! Nio timmar senare var vi tillbaka i stallet, med allt stalljobb kvar! Vi hade dock två nyskodda hästar kvar eftersom att vi har världens grymmaste hovslagare som inte blir uppäten trots att han gör dem ensam. Det värsta idag var inte att vi fick dra in en istadig häst i tretimmar, som vi fick lunchfördröjning på och sedan fick kasta i oss snuskig och snuskigt dyr mackmat utan det faktum att vi fortfarande älskar hästar detta till trots. /Dumskallar med@Mamma Larsson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: