larssonm.blogg.se

Kanonkult kaos!

Kategori: Allmänt

Är nu hemkommen igen! Har inte riktigt haft tid att skriva, trots att jag tycker att det faktiskt är väldigt roligt - framförallt att läsa senare vad tusan jag gör i mitt lilla liv. Minnet är bra men kort :-) Bäst att börja från början va? har hänt en del ;)
 
Gambiaresan var strålande solig, över trettio grader varje dag! Vi gick långa promenader på stranden, badade i havet och poolen, solade och låtsassurfade. Vi hade jättefina fåglar på vår terass och en liten apfamilj med en mamma, pappa och ett barn. Pappan var lugnast, honom gillade jag mest. De andra var lätt läskiga, såg mamman som bet en tant.. Mysigast var dock att vi såg apmamman på söndagskvällen som vanligt, sedan gick hon lite konstigt på måndagsmorgonen.. Då har hon fått en ny liten apunge! Hade alldeles för stora ögon för sin kropp och var helt bedårande!
Vi var också på Safari i en nationalpark i Senegal, träffade apor igen, bufflar, antiloper, giraffer, zebror, vårtsvin och en noshörning. Riktigt tufft! En annan dag åkte vi till en park och klappade krokodiler, inte så illa det heller! Var lätt skraj i början men efter att vart där en stund och sett hur otroligt lugna de var så kändes det plättlätt :) Sedan har vi också käkat trerätters middag varje kväll, förstört frukt för all framtid (den var såå god). Har vart helt underbart att få umgås med världens bästa Felix! Inte bara ses innan vi utmattat somnar tillsammans mellan jobb, sena träningar osv. Resan var välbehövd, vet dock inte riktigt om Gambia blir något vi återvänder till. Har lite svårt att sätta fingret på vad som störde mig men vissa människor var jättetrevliga men en hel del var rent av oförskämda!
Jag i ap-park :)
 
Kom hem i onsdagsmorse, satte igång direkt! Fixade i stallet, putsade lite på Bubblan och åkte sedan till Loviseholm och lånade Janssons hästsläp. Hoppade Dina för Arnold på kvällen, gick riktigt bra!! Trots att jag inte ridit på två veckor och trots att jag haft lite svårt att få till regleringen på nya bettet så gick det kanonbra! Hade en fin känsla hela vägen, otroligt roligt! Var dock supertrött på kvällen och kände mig riktigt ambitiös!
På torsdagen jobbade jag en sväng, sedan så städade jag iordning mitt rum, var i stallet och promenerade Dina och red ut på Bubbel som var superfin - hade väntat mig att hon kanske skulle smält att hon blir riden och vara kaxig men inte alls!
Fredag var en rolig dag, först stall och jobb - sedan hade vi överraskningsfest för min bästa lillebror som fyllt år! Riktigt roligt, hade styrt upp med hundra ballonger, serpentiner, tårta, fina presenter, grymma vänner och sprakande ljus som fick branlarmet att gå igång - en riktig fest alltså ;).
 
Under skulle jagoch Lollo rida ut tillsammans. Jag hade Bubblan och eftersom att hon gick så fint under torsdagen så hade jag inga onda aningar.. Red dock ca 5 minuter innan hon från lugn i skritt gick till tiger, vilket slutade med en snygg avtrillning rätt i asfaltet! Skönt.. Kände dock att 5minuter var en dålig tur, så Lollo kastade upp mig igen så red vi i en halvtimme till. Kan ju inte säga att hästen är "dum" heller, jag menar hur många rider ut sina oinridna femåringar? De flesta longerar nog en stund innan de sitter upp och håller sig inom stängda dörrar - hon har helt enkelt vart ovanligt snäll hittills bara. Fick dock ett riktigt snyggt skrapsår i ansiktet, blåtira och lite ont i ryggen..
 
Gick dock att åka och trimma Dinisen i ridhuset på kvällen, så jag inte skulle bli stel till första omgången av division ett som gick bra för min del. Red lite tråkigt i framhoppningsklassen och hon var spänd - inte helt lätt att hoppa en spänd häst som inte direkt blir bättre när kompisen i ridhuset står och stegrar sig brevid hindren ;). I lagklassen var hon fin, blåste ner ett plank och backade in lite i kombinationen så fick två ner.. Men är i det stora hela nöjd med vår insats.
Underbara Dina <3
 
Under gårdagen fick jag också, inte helt planerat, hem en ny häst. Visar upp honom här någon dag snart! Kan dock säga att jag är väldigt glad över att ha honom i stallet, han har en speciell plats hos mig. Även om jag vet att det kanske inte är för alltid så är jag väldigt glad och tacksam över att han faktiskt är min för tillfället :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: