larssonm.blogg.se

påskkärring med vårkänsla!

Kategori: Allmänt

Vet inte riktigt vad som hände med mitt tidigare inlägg eftersom jag skrev det igår men det inte kom upp förrän nu.. Är pinsamt dålig på teknik så skyller på det. Startade dagen med försovning, dock uppringd av kvittrande kollega som sa att frukosten var serverad.. Turligt nog så har jag ju endast hundra steg eller nåt, vilket gjorde att jag endast blev typ ungefär sju minuter sen. Vi hade som vanligt löjligt roligt på jobbet, klädde ut oss till påskkärringar, åt supergod påskmat (lägger upp bild på fina tårtan sen), dansade, sjöng och var till sist så trötta att hela gänget bröt ut i skrattanfall! Fick även sluta lite tidigare, åkte direkt till stallet och Loviseholm för träning med Desse. Han kämpade på bra men har en bit kvar till att bli anständig tävlingshäst. Väljer att se det som mer träning för mig att bli en anständig ryttarinna :-). Känns roligt iallafall, om han trots att han inte kan galoppera på en rak linje mellan två bommar och blir svettig efter några varv i galopp ställer upp och hoppar okej ändå, är prognosen för resultat rätt bra! Sedan mockade jag alla boxar och gjorde iordning i stallet - hade glömt hur lång tid det tar då jag blivit otroligt bortskämd här i veckan av mina gulliga skötare. Nu käkar jag svingod kinamat som väntade på mig här hemma! Trevlig skärtorsdagskväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: