larssonm.blogg.se

toktrött och tacksam

Kategori: Allmänt

Idag började jag med att köpa drickyoughurt så middagsmaten skulle vara ordnad innan jag jobbade från 8-17, det var riktigt roligt och är glad över att få rycka in och jobba - lättare att överleva så :-) Ska även upp imorgon och jobba 8-14, där rök sovmorgonen jag behövt - men som sagt tacksam över att få förtroendet på en strålande arbetsplats! :)
Efteråt så drog jag direkt till stallet, täckade av, fyllde hö och vatten till de som skulle stanna hemma, borstade Dina, packade och lastade. Var på Loviseholm 18:15, rätt bra tycker jag med tanke på att det är drygt 20minuter körtid från stallet. Sedan tränade jag fina Dina för Arnold, han sa att det såg grymt bra ut. Kändes inte så illa heller, vet inte om det var för att jag var trött men släppte allt, bara slappnade av och red.  Löjligt roligt var det också, tack Arnold och trevliga Loviseholmsgänget för det! Gjorde det betydligt lättare att styra hem till tre boxar att mocka, fodring och allmänt stallfix efter träning.. Trodde jag! En liten tomte hade nämligen mockat två av mina boxar och gjort fint i stallet. Då blir man glad, vilken vardagslyx!! Gick alltså betydligt snabbare och enklare i stallet än väntat.
Nu har äter jag god hallonpaj mamma gjort och stupar snart ner i sängen, trött men ganska så väldigt glad!
Godnatt :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: