larssonm.blogg.se

Duktigt gäng

Kategori: Allmänt

 
Såhär fina var mina ridtjejer och lilla ponny igår! De var verkligen jätteduktiga, skötte framridning och allting snyggt och fick riktigt fina protokoll att ta med sig hem igen. Båda fick kommentaren fin ponny och att de red med fina hjälper och bara behövde fila lite på formen för att få riktigt höga poäng. Snart så får varenda ponnyunge passa sig för deras lilla team! Jag är imponerad över hur bra de kommer överens också, de kompletterar varandra rätt bra. Är nog det som gör det.
 
Idag har jag lagt ner halva min dag på kliniken med Dina. Hon hade som misstänkt lite ont i bakknäna som kommer från ryggen som kommer från sadeln. Den behöver helt enkelt vara en storlek större i sin bomvidd. Lite som jag trodde och med en enkel orsak och därmed lösning. Fick lite laser också av en equiterapeut som var där. Fick dock ingen tid igen förrän om tre veckor tyvärr men då antar jag att det också blir helt bra vilket är det absolut viktigaste. Underbara Dina måste ju må som den prinsessa hon är och jag har ju Bubblan att tuta runt på och som verkligen behöver varenda sekund ridtid hon kan få. Så hon blir riktig tävlingskuse någon gång!
Käkade sedan lunch med min bästis på marieberg, var med mamma och nu sitter jag här. Inser att jag är tvungen att bläddra lite i hästhållning i praktiken. Jag vill nämligen klara det där provet. Har blivit helt jättedålig på att studera sedan jag slutade skolan inser jag. Universitetet, ni kommer få svårt att träffa mig!
 

Kommentarer

  • Stockholmsjenna - En del utav HorseSpot säger:

    Är det hästskötarexamen du ska göra?

    Svar: precis! jag är otroligt nervös och har pluggat allt själv, fy typ självplågeri! Blir helt negativ till allt som står också på grund av att jag är rädd att inte klara det.. Men snart är det över. Alla tips mottages tacksamt :-)
    Moa Larsson

    2013-05-27 | 11:23:03
    Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här: