larssonm.blogg.se

Fina framsteg

Kategori: Allmänt

Ikväll åkte jag tillbaka till stallet efter morgonmockning och jobb. Kändes helt okej efter ett par jordgubbar i kroppen. Duktiga Bubblan var först ut och fick skutta lite idag! Vilket gjorde att saker och ting kändes mer än okej. Hon tittar inte, har inte en tanke på att springa åt sidan trots att hon tar sina språng utan infångare och allting. Lite för bra för sitt eget bästa kanske? Fick hoppa med en plastbom utan fyllning, med andra ord en sådan som trillar vid en vindpust men jag vill att hon ska fortsätta vara modig och struntar i om den där bommen far all världens väg. Även om hon kanske inte kommer att bli världens försiktigaste så mesar jag mig, hon är ju trots allt ingen vanlig häst och har bara kunnat galoppera senaste månaderna utan ryttare. Så stärka sig behöver hon ju minst sagt göra, därför ska det bara vara roligt nu :-)
Longerade Dina, älskar verkligen henne. Därför velar jag fram och tillbaka, nu är hon helt sjukt fin men vill inte att någonting ska hända henne. Är ju dock svårt att linda in en tävlingshäst som behöver träna i bommull.. Hon får ett par dagar till och om jag fortfarande velar då så får hon en spruta eller så rider jag på som tusingen. Bestämt! Promenerade med Dessan sen så han skulle få beta. Svårt att ha en rastlös häst som också ska kunna äta på promenaden - hackamore med kedjeskaft fungerade bra!
 
Tänker lite för mycket såhär på kvällen, har någonstans bestämt mig för att gå lite vidare med mitt liv. Har ju som jag tjatat om en plan för nästa steg men bittra kvällar som denna tvivlar jag starkt och skulle helst lägga mig platt på marken och få någon att bestämma, ordna, krångla och fixa åt mig. Kanske bra med sådana stunder också, så att man kan njuta några minuter på underbara hästar till exempel :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: