larssonm.blogg.se

hold them horses

Kategori: Allmänt

Hallå där! Nu har jag vart sådär som en vilsen, dålig kompis som inte hör av sig. Alltså mig själv då.. Jag har haft en ovanligt busig helg om jag ska vara riktigt ärlig. Är nog solen som gör det tro? Sedan vi hördes sist så har mycket och lite hänt. I fredags jobbade jag, var otrevlig mot mina föräldrar, red en underbar Bubblan och blev snäll igen. Grejen är ju den att man kan inte sitta upp och vara arg, framförallt inte på en unghäst utan då krävs full uppmärksamhet och då rinner allting bara av mig. Skönt att ha en terapeuthäst, kan knappast säga att det är billigare än en riktigt dock?
Vi var på fotboll också, jag, far, svärfar och Bella. Det var kul, Felix lag vann igen! Superbraiga. Sedan köpte vi kebab allihopa. Vet inte vad ni tänker på när ni säger kebab? Jag tänker rulle iaf. Blev totalt dumförklarad,
Far1 Nääää Moa, KEBAB med BRÖÖÖD. Far2 Nääää Moa, kebabPIZZA. Lätt att veta då, lyckades till sist få ihop det dock. VIsst säger man blandad sås också? Pappa och Bella säger "mellansås"? Sjuka människor!
Vi spelade i vart fall kort hela natten, spontant slår sällan fel.
 
Igår så tränade jag Vilma när hon red Felix. De hoppade himla fint tills hon hamnade lite på sned och han tyckte att det var helt sjukt läskigt och skuttade lite så hon trillade. Skulle trimma på honom lite då, helt sjukt att han kan hoppa hinder med en enorm människa. Kände mig dock som en otrolig beridare när han lyckades få av mig efter ett par varv. Tufft, att inte kunna hålla sig kvar på en B-ponny. Dock så har han ju typ inte ens en halvmeter hals så får väl skylla på det. Red ut med duktig liten häst och blev sedan utdragen på promenad av en annan.. På kvällen hängde jag med Bella på en av stadens gungande öar. Det var fint det! Trött idag alltså efter två skapligt sömnlösa nätter. Sova kan man väl göra när man blir gammal? Känns som ganska så stor risk att jag somnar med hästskötarboken i nyllet idag igen.. (superpanik över tre dar kvar till prov också..)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: