larssonm.blogg.se

Hovslagare Larsson

Kategori: Allmänt

Idag gjorde jag min tappskokurs, det var riktigt kul fast väldigt svårt! Visste inte riktigt vad jag skulle göra av benet samt att jag är rätt klen. Kändes som ett helt träningspass bara att ta av, fila lite, räta ut och spika tillbaka skon. Hovslagare är tuffa människor! Fick hoppa in och jobba lite, kul! Dock lade jag ner mina ridplaner, kändes som om att jag behövde lite tid för hästhållning i praktiken. Jag tycker det är rätt okej och dessutom rolig läsning men jag får ångest av varje mening, alla fel jag kan göra och bara bävar inför min provdagsnervositet!
 
Hästarna fick alltså vila idag. Kanske lika bra, måste ringa om Dina nu och Bubblan fick ju skor idag! Duktiga Bubblan, protesterade bara lite tills hon blev snäll av diverse mutor.. Hon behöver nog en invänjningsdag av sina blänkande dojjor. Jag är jättesugen på att komma igång och tävla och träna nu dock. Känns lite längre bort än förut bara. Dina behöver kollas innan hon kan starta, Bubblan har en bra bit kvar och Desse har ingen tävlingsplanering alls längre. Från tävling varje helg till.. Ingenting! Hästar gör livet lite mer spännande skulle man kunna säga. Ska dock inte klaga, finns de som har betydligt mer otur än mig och vet ju vad Dina har för pyttelitet fel och Bubblan gör ju så pass mycket framsteg att hon snart kan  håva in rosetter på tävling ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: