larssonm.blogg.se

Ridsport/ destruktiva ryttare/ att älska hästar

Kategori: Allmänt

Jag älskar när vi får ridsport i brevlådan! Oftast har jag svårt att ta mig tid att läsa hela direkt men vet att jag har en del minuters fin läsning under veckan åtminstone. Har nu kommit till sidan 12, där man kan läsa Kerstin Andrés krönika apropå vinnarskallar. Inser att jag ska lägga min bittra -det går inte att rida och leva ett normalt liv utan att minst äga ett oljebolag- röst på hyllan. Jag har ju valt att lägga mitt liv på en sjuk grej.
 
 För att jag har någon konstig glädje i att låta hästar äta mina tusenlappar jag tjänar. För att jag verkar gå igång på att riskera livet. För att jag uppskattar att vara konstant lerig eller smutsig. För att det är väl som folk betalar massa pengar för extremsport för att under sommarhalvåret bli ihjälbiten av djur och svettas för att under vintern förfrysa varje kroppsdel. För att ridkläder är tio gånger så dyra som vanliga. För att hästar låter en inte vila eller vara lat en endaste sekund.
 
Okej, ska sluta vara överdrivet ironisk.. Jag älskar känslan när allting funkar. Jag älskar känslan av att hästar alltid gör sitt bästa. Jag älskar känslan av att en häst förstår det man lärt den. Jag älskar känslan av att förmedla någonting till eleven som vill lära sig. Jag älskar den diciplin det krävs för att komma steget längre. Jag älskar att hästar hela tiden driver mig framåt - genom hela livet. I allt jag gör.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: