larssonm.blogg.se

Seg som en deg.

Kategori: Allmänt

Jag hade roligt igår, "artisten" var dock en sjuk besvikelse. Så tråkig och mindre bra, blä!
Idag mös jag med Felle, var iväg och handlade paddar till hans ben på hästaffären. Lite konstigt må det kanske vara men han har rätt besvärliga födelsemärken så det behövds. Väl därinne insåg jag hur sugen jag är på att köpa hästsaker, ska nog spara lite på pengarna och köpa lite hästgrejer istället för att fortsätta pressa min garderob.
Red Bubblan idag, hon hoppade till och med ett pyttelitet hinder. Väldigt gullig och hon gör inte saker krångligare än de egentligen är. Sedan är hon kanske lite väl pigg stundtals men hellre att hon tycker det är roligt än tvärs om! Dina fick vila, tyckte hon såg lite halvdan igår igen trots att hon tagit det lugnt ett par veckor nu. Tror att det är bakknäna som spökar lite igen. Dina behöver nog helt enkelt lite hjälp på vägen för att bli på topp igen. Efter det så får tävlingarna passa sig :-) Desse är sjukskriven ett par veckor, han har rätt ont. Väldigt tråkigt men förklarar en del, han är ju typ världens snällaste egentligen.
 
På måndag ska jag göra min tappskokurs, sista biten innan hästskötarexamensprovet. Det blir nog roligt, ska räta en sko på Desse och sedan ska Bubblan få framskor - hon blir lite ömfotad nu när hon går något hårdare. Har dock superångest inför själva hästskötarprovet men tydligen inte mer än att jag inte tar tag i boken och läser eller
longerar varje vaken timme som jag kanske borde..
Ska nog läsa lite nu. Felix har match nu i Frövi, sa att jag skulle komma men stannade hemma. Får dåligt samvete över det men kände att jag inte hittade, orkade eller ville stå ute i regn. Jag är dock skyldig honom att stå ute flera dygn i snöstorm minst eftersom att han ställer upp på i princip allt konstigt jag gör. Typ åka på hästtävlingar hela dagar... Måste komma på ett bra sätt att gottgöra mig.. Han gillar ju chips, om jag köper alla de har på parkhallen så kanske vi går jämt upp? ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: