larssonm.blogg.se

Sjukling

Kategori: Allmänt

Var iväg och simmade förut, cyklade dit och hem också. Gick sjukt fort! Mest för att vi hade mycket att prata om tror jag. Solade, måste jobba lite på brännan. Alla mina ytliga sidor kom fram, tränar för att vara spinkig, solar för att vara brun och pratar om dem jag gillar men framförallt inte förstår mig på. Min hater kom fram med andra ord.
 Sådana saker som gör en flicka lycklig för en stund. När jag sedan kom hem till min hund, den finaste hunden i världen som är jättesjuk kändes det väldigt tungt. Och obetydligt att jag kanske inte klarar mitt hästskötarprov eller att vissa människor inte ens kan stava till respekt. Känns så himla tråkigt, veterniärjouren i Kumla verkar mest vara ett skämt eftersom de stänger klockan 22 - och inte heller kunde bemöda sig med att ta emot vår hund straxt efter 21. Trots att han har en böld som han mår så dåligt att han skriker och gömmer sig under sängen för. Inte ens boka tid imorgonbitti kunde man göra - nä då fick man ringa när de öppnade klockan 8. Dit kommer vi heller aldrig åka, någonsin med något djur om vi har andra alternativ. De gör ju reklam för att ha jour dygnet runt? Var så mycket snack om det där förut men ikväll fanns det tydligen absolut ingen som kunde hjälpa oss.Det finns duktiga andra veterinärer här som tur är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: