larssonm.blogg.se

skitskötare

Kategori: Allmänt

Att det ska vara så jävla krångligt att bli hästskötare.. Det handlar ju bara om att gå det för att ta sig vidare - jag menar hur många arbetsgivare bryr sig om skötares utbildning? Bra kontroll kanske men vissa saker är lite överdrivna. Jag fattar inte liksom vitsen när det handlar om "branchens krav på hästskötare" vilken arbetsgivare vill att deras skötare ska sätta båda fötter i stigbyglarna före röven hamnar i sadeln eller vill se militärisk longering? Inte ens de allra bästa jag har haft turen att se praktisera både ridning och longering håller inte på med sådant utan med mindre militär och mer känsla. Alltså, de flesta delar i examen är verkligen otroligt bra att kunnna, inget snack om saken.  Vissa känns bara gammalt och militäriskt som förs i arv utan hållbara argument. Jag och ingen av mina tränare kan egentligen förklara vitsen med dem. Någonstans måste väl hästkunnighet och känsla komma först? Känns som om provet kanske behöver modifieras? Fast jag har ju inte gjort det utan detta är alltså bara hörsägen, återkommer i slutet på maj..
Skriver nog mest för att jag är otroligt nervös och att det skulle kännas som ett sjukt nederlag att misslyckas - jag menar det där både borde och ska jag ju egentligen klara. Känns dock otroligt lång borta nu.. :-( stress..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: