larssonm.blogg.se

Ändrade planer

Kategori: Allmänt

Igår drog jag till Loviswholm på morgonen, insåg sedan att jag skulle ha alldeles för lite hjälp med att flytta hästarna idag då Felix har massa saker att ordna och mamma jobbar så vi tänkte om och tog allt igår istället. Först granngården, vi lyckades stuva in 5st spånbalar, 2 groovsäckar, en betfor, en miner och en såå sjukt fin välkommen blomlåda jag hittade för bara 149:- vid utgången i min bil. Det ni! Lämnade det i stallet innan vi gick in på mission impossible - packa in Bubblan för avfärd. Med rätt sura miner från mitt håll men en hjälteinsats av Felix med longerlinan så fick vi in henne på 30minuter så det var helt okej ändå! Lämnade av henne, hämtade Dina, städade upp efter oss och körde tillbaka till Storsättra, flyttade alla mina kartonger och Ikea-påsar från boxen Dina ska stå i.
 
Tog sin lilla tid, var dessutom vrålhungrig och hade ont i huvudet.. Blev dock bra och kändes skönt till sist, nu är de där de hör hemma. I sitt egna stall! Har hundra tusen idéer om hur jag vill göra också men känner att det får vänta, mina saker får ligga nedpackade. Det är trots allt fortfarande deras stall än så länge som de utformat som de vill ha det. I oktober däremot så ska jag försöka ha kommit på alla de ultimata lösningarna :-)
 
Vi hade lite middag här igårkväll också, jättegott men mitt huvud dunkade hemskt så jag gick och la mig redan vid halv elva.. Synd, för de verkade ha rätt kul de andra.. Idag var det dock riktigt bra så städade av, åt fint och drog till marieberg med Felle. Nu har jag bakat lite och ska åka iväg till mina superfina hästar. Ska försöka gå på fotboll ikväll också! Känner mig helt upprymd idag :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: