larssonm.blogg.se

Härlig hästdag!

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag och min gulliga pappa iväg och kollade på en häst under förmiddagen. Hon var kanonfin! Ska nog mycket till om hon inte hamnar i vårt stall inom en snar framtid, vi blev helt enkelt lite kära.. Hade dock inte tänkt mig köp just nu, i och med flytten, utbyggnaden, lite nytt jobb - mycket att tänka på helt enkelt. Att dessutom ha en extra häst under årets tuffaste årstid.. Känns nu helt rätt med den här grymma kusen som är mitt i prick!
Vi hade mcd-mys också, kul att få umgås med pappa - inte ofta vi tar oss tid till det. Sedan har jag ridit Bubblan som bara gick ute i alla gångarter i ny miljö som om hon vore hur världsvan som helst. Att hon dessutom hela tiden bjöd framåt, sprang rakt och var jämn på bettet hela tiden gjorde livet bara än mer fantastiskt. Skrittade ut på Dina sedan för att hon skulle få hitta på någonting. Underbara hon, kändes inte ens som om hon tyckte att det var roligt. Gör lite ont i mig att hon typ bara tycker att livet är roligt när hon får mat.. Nä, så är det väl inte riktigt hon gillar ju att bli borstad och busa i hagen med Bubblan men vill att hon bara ska vara som vanligt igen! Pigg, tapper, ridbar och felfri i allt hon ställer upp i. Eller åtminstone få veta vad som är fel, hoppas att de hittar någonting som går att åtgärda. Hon är ju trots allt typ världens goaste häst <3 Nu har jag ätit chips istället för kvällsmat, känns lite i magen vill jag väl lova.. Rekommenderas inte! Imorgon är det fullt ös igen för på torsdag är det helt sjukt nog dags för flytt.... Om jag längtar? Retorisk fråga kan man väl säga ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: